• Isbit

Katten bajsade på golvet!!!!!!!!

Men varför helt plötsligt bajsade katten på golvet i ett helt annat rum??
    Dom går ju alltid på lådan annars.

fan va äckligt!!!!

• Svar på tråden Katten bajsade på golvet!!!!!!!!
  • lillajag02

Kan vara hårboll som ser ut som en bajskorv. Min katt spyr upp såna titt som tätt trots idogt borstande av pälsen.

• Noir

Katter kan göra ifrån sig på fel ställe när de protesterar mot något.
    har det blivit någon förändring i hemmet eller så? Ny sand eller finns det något i kattlådan så den inte vill gå där?
    Den kan också råkat bajsa på sig för att den inte hann och känner sig hängig.

Hade en katt som kissade i min säng varje dag pga att hans syster dominerade honom psykist. så han fick lov att flytta till ett nytt hem där han kände sig mer trygg och kunde må bra. då slutade kissandet.

• Isbit
    lillajag02 skrev 2012-08-31 07:09:00 följande:
    Kan vara hårboll som ser ut som en bajskorv. Min katt spyr upp såna titt som tätt trots idogt borstande av pälsen.
    Åh nej det var bajs!
  • Isbit
    Noir skrev 2012-08-31 07:09:24 följande:
    Katter kan göra ifrån sig på fel ställe när de protesterar mot något.
    har det blivit någon förändring i hemmet eller så? Ny sand eller finns det något i kattlådan så den inte vill gå där?
    Den kan också råkat bajsa på sig för att den inte hann och känner sig hängig.

Hade en katt som kissade i min säng varje dag pga att hans syster dominerade honom psykist. så han fick lov att flytta till ett nytt hem där han kände sig mer trygg och kunde må bra. då slutade kissandet.
    Det var iof en bajskorv i kattlådan redan oxå. Den andra katten hade väl hunnit dit före.
    Kan det vara därför?
  • A79

Med våran katt händer det ibland att det fastnar i pälsen där bak & faller av när han hunnit till ett annat rum.

• Isbit
    A79 skrev 2012-08-31 07:23:49 följande:
    Med våran katt händer det ibland att det fastnar i pälsen där bak & faller av när han hunnit till ett annat rum.
    Jo men det var en HÖG o katten stod bredvid o krafsade
  • Maskrosbarn

Kan finnas flera olika anledningar. Kan vara att det var för mycket bajs i lådan. Brukar dina katter ha svårt att dela låda? Isåfall kan det vara därför. Kan även vara så att din katt är sjuk på nåt sätt, inte mår bra. Kan vara protest för att den inte är nöjd med nåt du eller nån annan i hushållet gjort. Upprepas det tycker jag du ska prata med veterinär.

• Isbit
    Maskrosbarn skrev 2012-08-31 07:51:05 följande:
    Kan finnas flera olika anledningar. Kan vara att det var för mycket bajs i lådan. Brukar dina katter ha svårt att dela låda? Isåfall kan det vara därför. Kan även vara så att din katt är sjuk på nåt sätt, inte mår bra. Kan vara protest för att den inte är nöjd med nåt du eller nån annan i hushållet gjort. Upprepas det tycker jag du ska prata med veterinär.
    Ja det är ju svårt att säga. Det var en bajskorv i lådan redan som sagt. Dom brukar ju dela låda. Har aldrig vart problem.
    Allt är som vanligt vad jag kan tänka mig...
  • nemo1

Köp en låda till innan det blir ett problem. Köp en förvaringslåda på tex ÖB eller Rusta, mycket bättre då det inte blir en massa sand på golvet. Katterna är väl kastrerade?

• Isbit
    nemo1 skrev 2012-08-31 08:39:17 följande:
    Köp en låda till innan det blir ett problem. Köp en förvaringslåda på tex ÖB eller Rusta, mycket bättre då det inte blir en massa sand på golvet. Katterna är väl kastrerade?
    Dom är inte så stora så dom går att kastrera ännu.

Svar på tråden Katten bajsade på golvet!!!!!!!!