Inlägg från: Isbit |Visa alla inlägg
  • Isbit

Katten bajsade på golvet!!!!!!!!

dessutom skiter dom ute ibland.
    Det är olika ggr...

• Isbit
    Birmafröken skrev 2012-08-31 14:40:34 följande:
    Hur små kattungar pratar vi om?
    Fick dom i slutet på maj
  • Isbit
    fläta skrev 2012-08-31 14:49:01 följande:
    Gillar du ens katter..?
    Var det därför han bajsade tror du? För att han inte känner sig älskad.
    haha
  • Isbit
    Birmafröken skrev 2012-08-31 14:50:38 följande:

Men då är de väl 6 månader nu och det är som sagt inte för tidigt. det är alltid bättre att kastrera  innan könsmognaden (och de beteenden som följer) hinner komma igång med full kraft.
    Jag ska kolla upp det med kastrering.
    Jag har hört att dom ska vara ett år men det stämmer ju inte alls.
  • Isbit
    fläta skrev 2012-08-31 16:01:34 följande:
    Ja, vem vet.

Nej, anledningen till att jag frågade var snarare att du dels verkat bli så upprörd över att en kattunge en gång gör ett misstag (eller något av de andra alternativen du fått i tråden) och att du dessutom efterlyser en kattlucka som omöjliggör ett normalt beteende från och av en katt. Dessutom måste lådan (fler verkar du inte vilja ha) stå där den står för att skiten är så äcklig och det går inte att testa annan sand för skitlukten är så äcklig (!!!!!!). Efter att ha läst allt det där slog det mig att du kanske inte ens gillar katter, med tanke på att du inte verkar så sugen på att lära dig förstå något om deras beteende.

Ett gosedjur i form av en katt vore kanske att föredra?  
    Äh klart jag gillar katterna men för den skulle gillar jag inte deras bajs. Sen vadå misstag. Han var ju i ett helt annat rum.
    Kattlucka är väl inget onormalt. Det ger ju katten frihet. Har dessutom sett att det finns kattluckor som man kan ställa in tider på  verkar ju toppenbra.

Jag har testat annan sand & då luktar det & hur mkt man än älskar katter så tror jag inte man vill ha kattskitlukt inne
  • Isbit
    fläta skrev 2012-08-31 16:09:32 följande:
    Men du ville ju ha en som skulle förhindra att de tar med sig en mus in? Eller har jag drömt ihop det själv?

Ja, misstag. En korv kan slinka ut av misstag både hos kattungar och alla andra rasers ungar.

Men det låter ju bra att du gillar katterna... 
    Whatever. går inte att fråga den enklaste fråga på fl utan att få SKIT (bajs)
  • Isbit
    Maskrosbarn skrev 2012-08-31 16:18:14 följande:
    Ja, kattluckor kan vara jättebra. Men finns inte som omöjliggör att dom kan ta med sig sin råtta,mus eller sork in...Flört Finns dom med tiden, finns dom dom bara släpper in din katt(alltså din katt har ett halsband som luckan känner av) 

Jag använder mig av EverClean Mutlipel Cat...funkar jättebra, och luktar inte.
    (Nån gång när dom precis skitit och inte hunnit krafsa över så kan det för nån sekund komma lite lukt.)

Jag har gett dig lite förslag till varför katten gjorde som den gjorde.
    Men tycker att om det händer igen, så kontakta veterinär och hör. 

Sen, din katt är ju kring 5-6 månader...så ring och boka en tid i oktober för kastrering tycker jag.  
    Jag har iaf köpt en ny stor kattlåda Ställt den på ett annat ställe och ska ringa vet. nästa vecka

Tack för tipsen
  • Isbit
    nemo1 skrev 2012-08-31 17:30:57 följande:
    Men snälla du. Du startade ju en tråd om problemet och vill inte ta till dig informationen du får. Helt plötsligt vill du få det till att VI tycker att det är ett problem och inte du??!?
    Bara för att två små kattungar tidigare kunnat dela låda så är det inte säkert att dom vill det vid könsmognad. Köp en låda till, fyll den med 10 kg bra sand, tex Extreme Classic. Se till så att det inte är luckor och huvar på, se även till så att de får sitta på lådan ifred.
    Rensa ett par gånger om dagen, och ffa boka tid för kastrering innan det blir ett besående problem, dina katter har åldern inne.
    har redan fått hjälp så det är lugnt
  • Isbit
    nemo1 skrev 2012-08-31 20:43:52 följande:
    Och självklart släpper man inte ut katterna förrän dom är kastrerade, vaccinerade, idmärkta och försäkrade.
    jo det gör man!

Har aldrig hört nåt annat. Ska väl vara storstadsbor då men då ska man ju inte ens äga en katt
  • Isbit
    Birmafröken skrev 2012-08-31 21:23:26 följande:

Tänk efter lite innan du svara så dumt. Kastrera, id-märka, vaccinera och försäkra gör man  för att man bryr sig om sin katt.. Är det något som endast "storstadsbor" gör enligt dig?
    Ingen jag känner har nånsin gjort det så inte vet jag.
    Är uppväxt på en bondgård med massor med katter & vi gjorde det inte då heller
  • Isbit

Ja jag ska kosta på kastrering iaf

Menar ni på allvar att katten inte får gå ut på minst 6 månader???
    hur gör man då när man bor i hus på landet & dörren står öppen hela dagarna??
    Låser in katten i en bur?

• Isbit
    Birmafröken skrev 2012-09-01 13:04:51 följande:

Hur skulle du göra om du hade småbarn? Skulle du låta dörren stå öppen då också och låta dem tulta iväg på egna äventyr eller skulle du ha koll på var de tog vägen?
    Jag har tre småbarn
    Och det ÄR skillnad på katter & barn
Svar på tråden Katten bajsade på golvet!!!!!!!!