• Roxy

    Värktabletter, bedövning och sövning. (Tandvärk, tandläkare, huvudvärk)

    www.aftonbladet.se/halsa/article12653208.ab

    Jag har en fruktansvärd tand och huvudvärk, jag vågar inte ta några tabletter alls utan försöker bara dricka vatten och vila. Men finns det verkligen inte mer jag kan göra?
    Sen undrar jag om det är farligt med bedövning och sövning när jag ska operera ut mina visdomständer under min graviditet?

    Tacksam för svar. 
  • Svar på tråden Värktabletter, bedövning och sövning. (Tandvärk, tandläkare, huvudvärk)
  • Semlan

    Jag tror inte att ta tex två alvedon skulle skada fostret, är väl kanske mer om man tar det regelbundet? Jag läste samma artikel igår och är förkyld samt världens huvudvärk, äter aldrig alvedon men jag var tvungen att ta en, är i v 17+6, man mådde lite kasst men tror inte det är nån fara. 

    Tror inte bedövning är farligt men sövning vet jag ej, du lär iaf nämna för tandläkaren att du är gravid =) 

  • Roxy

    Tack, men jag är nog bara i vecka 5 så jag tar gärna det säkra före det osäkra. 
    Så länge jag inte har feber utan bara värk, som dessutom nu faktiskt gått över (tack och lov) så får jag försöka stå ut tills andra trimestern, men tack för svar. 

Svar på tråden Värktabletter, bedövning och sövning. (Tandvärk, tandläkare, huvudvärk)