Inlägg från: yaaasmin |Visa alla inlägg
  • yaaasmin

Ni som kallar er djurvänner...

Var nyss hemma hos en väninna och bakade. Under tiden som baket pågick så slog jag och min kompis ihjäl ett tiotal flugor och några getingar! Detta gjordes helt utan ånger eller eftertanke. Saken är att både jag och väninnan är jättestora djurvänner, men vi har båda flugsmälla och slår ihjäl insekter utan problem:). Hur går detta ihop egentligen? Så: Ni som kallar er djurvänner, äger ni en flugsmälla? Var går gränsen för er djurvänlighet? Kan man egentligen kalla sig djurvän om man bara värnar om söta djur?

• Svar på tråden Ni som kallar er djurvänner...
  • yaaasmin
    llleeennna skrev 2012-08-31 18:44:02 följande:
    Jag har min 4-bens regel, 6 ben gör mig inte så mycket om dom dör och 8 ben eller fler får mer än gärna dö Glad även om jag får dåligt samvete om dom plågas...

4-bensregel, haha:) Hur ser du till att de inte plågas då? Jag smäller som sagt getingar med flugsmällan, men jag skulle aldrig kunna stänga in dem i saftglas som en del gör
  • yaaasmin

Ja, egentligen ska man ju bry sig om alla djur, inte bara de söta....

• yaaasmin
    Virriga Vera skrev 2012-08-31 20:43:06 följande:
    Jag har inga dubier öht när det gäller skadedjur. Vi har musfällor hemma för att ta möss. De får gärna vara ute men kommer de in i huset så är det kört.
    Vad är ett skadedjur egentligen? En myra, en spindel, en geting:)?
  • yaaasmin
    Lilia skrev 2012-08-31 20:50:00 följande:
    Äter man kött och tycker det är moraliskt riktigt så förstår jag inte varför man skulle ha dåligt samvete över en fluga. Men för att svara på din fråga, flugorna brukar min katt döda, jag dödar mygg och för några veckor sedan fick jag mjölbaggar i köket, de dödades såklart också. Men getingar, bin, humlor, fjärilar och dylikt släpper jag alltid ut.
    Jag äter inte kött för jag tycker synd om djuren, men en fluga eller geting kan jag smälla....
Svar på tråden Ni som kallar er djurvänner...