Inlägg från: Furstinna |Visa alla inlägg
  • Furstinna

Borde alla kläder vara unisex?

Jag köper inte unisex och vill att det ska vara uppdelat. Jag vill endast bära typiskt kvinnligt och klä min dotter i flickigt. Men visst kan man ha en liten avdelning med unisex för de som vill handla.

• Furstinna

Röderaff: jag skrev ju att det gärna får finnas en del i butiken med unisex. Men jag tycker fortfarande det ska finnas könsuppdelat så man vet var man ska leta runt.

• Furstinna

CDSJ........: nä det tror jag inte. Det finns väldigt många klädtyper men bara två kön. Om man nu vill ha något typiskt manligt så kan man ju bara gå till herravdelningen. Jag tycker affärerna har det bra som det är idag. Det jag däremot skulle vilja se är en uppdelning på storlekar.

• Furstinna

Hade man delat upp det efter klädtyp hade man ju behövs springa i hela butiken. Men vill man t.ex ha kvinnliga kläder i storlek 34/36 så går man dit och behöver inte springa runt :).

• Furstinna

CDSJ: ja men du skulle behöva leta under betydligt större ytor. Så jag tycker självklart det ska vara uppdelat. Helst då även storlekar.

• Furstinna

Polypond: stackars kille som ska försöka få på sig mina kläder. Men vill ha hemskt gärna ha likadana kläder får han väl gå till damavdelningen. Jag tror att könsuppdelat tilltalar fler än att allt ska var unisex. Så då kan man göra en liten hörna för unisex som man idag har gjort för tjocka.

• Furstinna

Polypond: men då behöver du ju springa runt i hela butiken istället för gå till en begränsad del i butiken för att köpa det du behöver. Och jag tror de flesta väljer att gå till herr eller dam där allt finns än att gå runt till 30 olika delar och leta bland både herr- och damkläder. Kommer ta väldigt lång tid.

• Furstinna

Polypond: ja men köp på båda avdelningarna då. Vem hindrar dig?

• Furstinna

Polypond: hur hindrar det männen att gå till damavdelningen?

• Furstinna

Polypond: och allt de skulle bara poff försvinna om man gjorde om uppdelningen i butikerna? Jag tror det hade väckt ganska mkt irritation när folk tvingas springa runt och leta i hela butiken för att ett fåtal män inte vågar köpa kvinnokläder på damavdelningen?

Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?