Borde alla kläder vara unisex?
Polypond: Du tycker inte politikerna har bättre saker för sig än att lägga sig i en sån skitsak som hur klädbutikernas uppdelning ser ut? T.ex vem som tillverkar våra kläder och under vilka omständigheter?
Polypond: Du tycker inte politikerna har bättre saker för sig än att lägga sig i en sån skitsak som hur klädbutikernas uppdelning ser ut? T.ex vem som tillverkar våra kläder och under vilka omständigheter?
Annmin: det handlar inte om vad jag är villig att betala. Det handlar om att folk inte har tid att springa runt i en butik där uppdelningen på kläderna är helt vansinnig. Det gör att man inte handlar alls. Man får väl uppfostra sina ungar helt enkel.. Man har ALLTID ett val.
Råttfångare: men typ av kläder blir ju verkligen springa runt överallt. Det finns massvis med olika typer lägg där till att du ska leta bland 28 olika storlekar och sedan se vad som är avsedd för den kvinnliga kroppen. Det hade iaf får mitt att lämna butiken tomhänt. Jag hade aldrig orkat lägga ner sån tid. Kvinnor är 9 gånger av 10 olika i kropp i förhållande till män. Därför måste man gör en uppdelning.
Polypond: som sagt det finns betydligt viktigare saker än att försvåra för den stora massan när dom handlar.
Polypond: men är det inte bara bättre om de som vill köpa på både dam och herr gör de? Istället för att man ska krångla till det för alla andra?
Polypond: på vilket sätt hade det underlättat och för vilka?
Polypond: jag kanske låter hemsk nu men ditt förslag kanske funkar för folk som skiter i hur dom klär sig och som inte är medvetna och intresserade av vad dom sätter på sig. Men för folk som bryr sig så tror jag inte det funkar. Det finns massvis med olika typer av kläder och alla kläder funkar inte på alla. Det finns säkert 100 olika typer av kortärmade enklare tröjor borstet från färgskillnaderna. Varav 50 är anpassade för kvinnor. 30 av dessa 50 för smala kvinnor, 20 av dem 30 för smala kvinnor med större bröst, varav 10 av dem 20 med V-ringning och 5 av de 10 är lite längre. Alla dessa olika finns i 10 färger. Är det inte ganska vettigt att de hänger på en damavdelningen istället för att blanda ihop dem med lika många andra tröjor som Inte passar en kvinna.
Polypond: då kanske du ska ta dig en titt i spegeln och sedan avsätta en dag för att lära dig vad som passar dig och inte?
Storleksuppdelning hade också varit kanon.
32-36, 38-42, 44-50 osv. Då behöver man bara gå till EN avdelning. För man vet väl vilken storlek man har iaf?
Och likadant för män. Underkläder får dock hänga vanligt.
Polypond: men dom har förmodligen köpt dem på herravdelningen. Men det hade varit lika okey om de köpt de på damavdelningen.
Exakt. Alla ser olika ut och därför går det inte att dela in efter kroppsform.