Inlägg från: Cindra |Visa alla inlägg
  • Cindra

Finska Zigenare vs. Romer?

Intressant tråd, jag har läst allting nu! Vill så gärna lära mig mer men det är inte så lätt att få tag på information.
    Min familj är jourhem och vi har nu en liten romsk tjej boende hos oss. Hon är 1 1/2 år, hennes familj är asylsökande från trakterna mellan Albanien-Serbien...
    Vet någon om det går att få tag på barnböcker på romani, i bokhandel eller på bibliotek!?

• Cindra

Hej igen! Ja, jag ska kolla ordentligt med biblioteket, på stora stadsbiblioteket den här gången!!!
    katitzi böckerna har jag läst när jag var barn, minns att jag tyckte mycket om dem. Ska faktiskt ta och läsa om dem, som vuxen upplever man ju en bok på ett helt annat sätt. Och säkert kan jag lära mig mycket också!
    Vår lilla tjej är född i Sverige, familjen har väntat i snart 4 år på uppehållstillstånd. Jag SKÄMS över vårt land som kan behandla människor på det här sättet...
    Vi har en fin kontakt med familjen och de träffar sin dotter två gånger i veckan. Det är en rikedom att få ha lärt känna dem och ha fått ta del av deras liv och upplevelser.

Svar på tråden Finska Zigenare vs. Romer?