• Noir

mikrovågsugn eller inte?

Underfrukosten idag gick det upp för mig och min sambo att vi antagligen behöver en mikrovågsugn! Jag hatar mikrovågsugnar av hela mitt hjärta och har ingen bra plats i vårt lilla kök. värmer allt på spis/ugn och tinar i kylen o.s.v så jag har aldrig behövt en mikrovågsugn själv. Men nu väntar vi barn och ser hur alla andra använder mikrovågsugnen för att värma på barnets mat snabbt och enkelt.

Är mikrovågsugn ett måste?
    Ni som inte har mikrovågsugn hur har ni gjort och var det tidseffektivt?

• Svar på tråden mikrovågsugn eller inte?
  • Noir

Jo jag är okej med tanken att ha en mikro nu när vi ska ha barn, men det är placeringen. jag vill gömma den i ett skåp för att det finns ingen bra yta att ha den på och då måste man bära ut och in den hela tiden och det blir ju också ett äventyr. Så därför undrar jag hur viktigt det är med mikro för er andra.

Kan hända att vi flyttar innan eller strax efter bebisens ankomst och då hoppas jag på ett bättre kök där man får plats med en mikro

• Noir

Spännande att höra vad ni har att säga kring mikro eller inte. jag har ju tänkt att amma men det kommer säkert en dag då jag behöver en mikro men så länge jag kan vill jag självklart undvika det.

• Noir

verkar vara flera med vattenkokare man kan ställa in temperaturen på. Får man fråga vad ni har för vattenkokare?

Svar på tråden mikrovågsugn eller inte?