• MrsC74

mikrovågsugn eller inte?

Vår Micro är guld värd både med en tonåring och en bebis hemma.
    Vi har ersättning till bebis och det skulle ta sjukt lång tid att värma på annat sätt då hade hon skrikit i hjälp sig. Tonåringen tränar och äter senare än oss andra. Han behöver värma sin mat när han kommer hem.
    Vi har gjort en hylla i skafferiet till plats för Micro.

• MrsC74

Kroken : åh jo här hade både tonåring och bebis dött av hunger ;) inte riktigt då men det är hemsk smidigt med Micro och vanlig mat värmer man inte upp på 3 minuter i en kastrull. och ersättningen är väldigt svår att få rätt tempad i en kastrull oxå. :)

• MrsC74

Missen. Vi har oxå en sån vattenkokare
    men vattnet ska upp i 70 grader först och det blir på tok för varmt för bebis. Tar lång tid att svalna av.
    Vi förbereder flaskor. Kokar upp i kokaren till 70 grader. Stoppar i 2 flaskor i kylskåpet. De håller 6-8 h sen värmer i micro vid matdags ca 20 sekunder. Klart !
    Självklart klarar man sig utan mikro men oj vad mycket smidigare det är. Det går inte att sticka under stolen med.

• MrsC74

Fast 40 grader är för varmt för henne att äta. Försök själv att svälja 40 grader.
    Blir ändå smidigare med micro då allt redan är färdigblandat oxå.
    Och sen då för tonåringen. Helt ovärderlig :)
    Man behöver inte ha om man inte men de är inte dyra och för oss kanon.

• MrsC74

För min dotter är det för varmt. Hon ratar det.
    Som sagt man behöver inte ha micro men för oss är det kanon. Det är upp till var och en :)

Jag har FÄRDIGBLANDAT i kylskåpet. 2-3 flaskor klara år gången. Det var det jag sa :)

• MrsC74

Missen: ja visst men jag tycker i alla fall att det är både bekvämare och snabbare med micron. Får jag tycka det,? Du behöver inte tyckas lika som mig det är helt ok ;)

• MrsC74

Ok. Om du säger så men för mig går det väldigt mycket snabbare. Du har ju inte Micro så du vet ju inte
    Shit vilken låg nivå på diskussion.
    Vad är ditt problem ?

• MrsC74

Men jag tycker det. Du tycker det inte. Är det värt att starta en debatt om det?
    Tyck vad du vill så tycker jag vad jag vill. Det är min upplevelse. Det betyder inte att det är din. Och vet du ... Det är okej.

• MrsC74

Missen : nä du har inte starta en debatt skrev om vad jag ryckte. Sen började du debattera. Typiskt FL folk ? Ja är inte du FL folk ? Ser dig i flera trådar. Ofta rätt otrevi

• MrsC74

Om du vill köpa micro TS så hade dom riktigt bra nu på Ica maxi för 399:- :)

• MrsC74

Och skulle jag värma ersättning på spisen skulle min lilla tjej skrika i hjäl sig ...

• MrsC74

Echo: ja det skulle jag oxå göra i stället för att använda plattan mitt i natten.
    Vi provade i of termos ett tag och det var så meckigt och kladdigt men klart smidigare än att värma upp ersättning i kastrull.

• MrsC74

Tetra är så skönt på natten. Nu äter inte min dotter på nätterna längre men det gick åt några första månaden :)

Svar på tråden mikrovågsugn eller inte?