• Jesdes

Taiwanlista

Hej!
    Jag och min man har nyss fått beskedet att det finns en liten pojke som väntar på oss i Taiwan. Därför är jag lite nyfiken på om Taiwanlistan fortfarande existerar och i så fall hur man blir medlem? 
    Främst vill vi var med på Taiwanlistan för få tips och råd om vad man bör tänka på inför resan och när man är där.

/Jesdes 

• Svar på tråden Taiwanlista
  • TomMon

Jag kommer inte ihåg något annat nick, hoppas någon annan vet!

• Mandarinmamma

Grattis till er lille pojke!

Vi kom hem med vår dotter för tre år sedan. Hon var 2,5 då och allt har verkligen gått jättebra... och tiden har gått otroligt fort!! Jag tror att Taiwanlistan är aktiv fortfarande. Har i alla fall verkat så när jag kikat in där. Minns inte vilka mer härinne än Pulkåkarn som kan ordna inbjudan, men i väntan på att ni kommer med får ni hemskt gärna inboxa frågor och funderingar. 

Lycka till med allt!

• Chatz

Hej, vi har just tackat ja till att skicka ansökan till Taiwan (via BFA) :). Skulle väldigt gärna bli inbjuden till Taiwan-listan. Hur gör jag för att bli addad? 

Någon annan som samlar papper till Taiwan eller väntar BB därifrån?  

• Cina72

Hej Chatz,

Vi väntar på att få skicka våra papper till Taiwan, de ligger på BFA´s skrivbord och har gjort så sedan i 14 maj!!!

Vi har medgivande ålder 0-4 år men passar in för både yngre och äldre barn.
    Börjar blir rätt trötta på att det inte rör på sig...
    Väntetiden för oss skulle vara ca 3 månader innan handlingarna skickas till landet men nu har det gått 6 månader... :(

• Chatz

Hej Cina,
    Men vad tråkigt att ni inte fått skicka ansökan ännu. Förstår inte varför de startar upp nya familjer om flera inte fått skicka ännu. Vi har medgivande 0-3 år (detta är vårt andra barn) så då får vi sannolikt vänta ännu längre... 

BFA sade att det kunde dröja lite tid innan man fick skicka pga att man väntar fler bb innan man kan skicka nya ansökningar. Men sex månader är ju en jättelång tid, förstår om ni är frustrerade. Särskilt som riktiga kötiden räknas from handlingarna är i landet.

Hur var det att samla alla papper?  Hur lång tid tog det?

• TomMon

Vi fick våra instruktioner till papperssamlandet på Lucia 2010. Strax efter nyår var det klart, men då stressade vi rätt rejält..

• Chatz
    TomMon skrev 2012-11-14 18:13:10 följande:
    Vi fick våra instruktioner till papperssamlandet på Lucia 2010. Strax efter nyår var det klart, men då stressade vi rätt rejält..
    Oj, imponerande. Nu har ni satt ribban för oss... Flört
  • Chatz
    Pippi Långstrump skrev 2012-11-14 20:31:18 följande:
    Vi har skickat våra handlingar till BV. Kan vara kul att följas åt :)
    / Pippi
    Vad kul!

Adopterar ni via CSS eller Cathwel? Som jag förstått det kan CSS gå riktigt snabbt.
Svar på tråden Taiwanlista