mammakläder?
Hej
jag blir galen. vart köper man mammakläder utan massa rosetter,fjärilar eller jävla skittryck med bebisfötter på tröjorna.
KOM IGEN NU! snälla hjälp mig
Vart köper ni era mammakläder?
Hej
jag blir galen. vart köper man mammakläder utan massa rosetter,fjärilar eller jävla skittryck med bebisfötter på tröjorna.
KOM IGEN NU! snälla hjälp mig
Vart köper ni era mammakläder?
Skippa mammakläderna helt. Ska du tvunget köpa så satsa på tights/leggings och strumpbyxor för gravida. Sen kan du köra på gummiband i gylfen på jeansen och långa tröjor, linnen, tunikor och klänningar
jag har ett par mammajeans och det tycker jag var en bra investering. Annars har jag använt / köpt vanliga oversize tshirts och längre plagg med stretch. Känns olönt att köpa grejer att ha kort tid plus att det mesta är fult. Fast jag hade handlat topshops maternity om jag haft råd :D eller på asos
H
Usch, jag är i v.36 och jag har avskytt mammakläder under hela graviditeten! Jag har lånat massor och det har varit av olika modeller och från olika affärer, underdelar och överdelar, kjolar och byxor, linnen och tröjor och skjortor.... Nästan ingenting har suttit bra. Mammajeansen har varit värst, de åker ju bara ner oavsett storlek och modell. Det slutade med att jag använde det mindre och mindre och nu har jag slutat helt med mammajeans. Jag rekommenderar istället vanliga längre tunikor, klänningar och kjolar med resår och ha leggings eller strumpbyxor under och undan för undan gå upp i storlek :) Har kikat i affärerna på mammakläder och det har nästan inte varit någonting som fallit mig i smaken eller som passat... Jag är glad över att jag knappt köpt någonting då jag varit så missnöjd med mammakläder. De kläder jag istället använt kan jag troligtvis använda senare också :)
Måste man köpa "mamma"kläder? Man kan ju köpa tunikor på damavdelningen, lågt skurna jeans eller leggins? Har aldrig fattat det där med speciella mammakläder. Dessutom är ju storlekarna så in i helvete enorma så man drunknar ju i dem. Och dom är förbaskat fula.
E-kupa är ju inte särskilt stor så det borde finnas överallt?
Jag har använt mammakläder sedan v 10, byxorna gick inte längre över höfterna och leggings skär in i magen. HM har en del, fast mycket skit också. Har handlat på Mamaliscious på nätet.
Dutappaengran: jo visst finns de. E är ju ganska litet när mjölken runnit till.
Borde inte vara några problem, ganska normalt att brösten hamnar där. Om du inte är kraftigt överviktig och har en omkrets på typ 90.
Change har amningsbh i stora storlekar!