• DuTappaEnGran

mammakläder?

Hej
    jag blir galen. vart köper man mammakläder utan massa rosetter,fjärilar eller jävla skittryck med bebisfötter på tröjorna.

KOM IGEN NU! snälla hjälp mig

Vart köper ni era mammakläder?

• Svar på tråden mammakläder?
  • lilly85

Skippa mammakläderna helt. Ska du tvunget köpa så satsa på tights/leggings och strumpbyxor för gravida. Sen kan du köra på gummiband i gylfen på jeansen och långa tröjor, linnen, tunikor och klänningar

• Annoz87

jag har ett par mammajeans och det tycker jag var en bra investering. Annars har jag använt / köpt vanliga oversize tshirts och längre plagg med stretch. Känns olönt att köpa grejer att ha kort tid plus att det mesta är fult. Fast jag hade handlat topshops maternity om jag haft råd :D eller på asos

• DuTappaEnGran
    lilly85 skrev 2012-09-02 18:19:49 följande:
    Skippa mammakläderna helt. Ska du tvunget köpa så satsa på tights/leggings och strumpbyxor för gravida. Sen kan du köra på gummiband i gylfen på jeansen och långa tröjor, linnen, tunikor och klänningar

Har ett jobb som kräver lite mera "städad" klädsel än leggings. Helt okej att ha på mig det på min fritid. Men på Jobbet måste det vara lite mera funktionellt. Asos har fina och zalando ska jag beställa ifrån. TUSEN TACK!! Nästa fråga nu.... VART KAN MAN KÖPA BRA AMNINGSBHAR NÄR MAN HAR STOOOOR BRÖST. Alltså E-kupa och uppåt!
  • älskarlivet81
    lilly85 skrev 2012-09-02 18:19:49 följande:

Det är ju sjukt obekvämt att sätta gummiband! Mammabyxor är så sköna!
  • Catgodess
    DuTappaEnGran skrev 2012-09-02 19:39:30 följande:

Har ett jobb som kräver lite mera "städad" klädsel än leggings. Helt okej att ha på mig det på min fritid. Men på Jobbet måste det vara lite mera funktionellt. Asos har fina och zalando ska jag beställa ifrån. TUSEN TACK!! Nästa fråga nu.... VART KAN MAN KÖPA BRA AMNINGSBHAR NÄR MAN HAR STOOOOR BRÖST. Alltså E-kupa och uppåt!
    Beställer mina från hotmilklingerie.com har h-kupa...

• mimma85
    DuTappaEnGran skrev 2012-09-02 19:39:30 följande:

Kolla på någon details butik om du bor i stockholmsområdet. De hjälper dig att hitta rätt storlek och sen kan du beställa fler  från nätet när du har fått en som sitter bra.
  • MaryCaroline

Usch, jag är i v.36 och jag har avskytt mammakläder under hela graviditeten! Jag har lånat massor och det har varit av olika modeller och från olika affärer, underdelar och överdelar, kjolar och byxor, linnen och tröjor och skjortor.... Nästan ingenting har suttit bra. Mammajeansen har varit värst, de åker ju bara ner oavsett storlek och modell. Det slutade med att jag använde det mindre och mindre och nu har jag slutat helt med mammajeans. Jag rekommenderar istället vanliga längre tunikor, klänningar och kjolar med resår och ha leggings eller strumpbyxor under och undan för undan gå upp i storlek :) Har kikat i affärerna på mammakläder och det har nästan inte varit någonting som fallit mig i smaken eller som passat... Jag är glad över att jag knappt köpt någonting då jag varit så missnöjd med mammakläder. De kläder jag istället använt kan jag troligtvis använda senare också :)

• lilly85
    älskarlivet81 skrev 2012-09-02 20:26:18 följande:

Det är ju sjukt obekvämt att sätta gummiband! Mammabyxor är så sköna!

Nä för mig funkade det/funkar Mammabyxor har alltid varit alldeles för stora för mig! Mudden har glidit ner obekvämt och byxbenen korvar sig ..
  • Furstinna

Måste man köpa "mamma"kläder? Man kan ju köpa tunikor på damavdelningen, lågt skurna jeans eller leggins? Har aldrig fattat det där med speciella mammakläder. Dessutom är ju storlekarna så in i helvete enorma så man drunknar ju i dem. Och dom är förbaskat fula.

• Furstinna

E-kupa är ju inte särskilt stor så det borde finnas överallt?

• DuTappaEnGran
    Furstinna skrev 2012-09-03 10:22:53 följande:
    E-kupa är ju inte särskilt stor så det borde finnas överallt?

Inte som amning.
  • älskarlivet81
    lilly85 skrev 2012-09-03 10:18:46 följande:

Nä för mig funkade det/funkar Mammabyxor har alltid varit alldeles för stora för mig! Mudden har glidit ner obekvämt och byxbenen korvar sig ..

Jag har anlag för extremt stor mage.. Förra gången började den komma i vecka 17-18. Nu är jag i vecka 13 och är typ lika stor som förra gången i vecka 17. Att klämma i mig i ett par byxor i stl 38 går inte, då kan jag inte andas. Mudden är så skön! :D
  • älskarlivet81
    Furstinna skrev 2012-09-03 10:21:50 följande:
    Måste man köpa "mamma"kläder? Man kan ju köpa tunikor på damavdelningen, lågt skurna jeans eller leggins? Har aldrig fattat det där med speciella mammakläder. Dessutom är ju storlekarna så in i helvete enorma så man drunknar ju i dem. Och dom är förbaskat fula.

Lågt skurna byxor är i mitt tycke oerhört obekvämt när man är gravid!
  • Furstinna

Dutappaengran: jo visst finns de. E är ju ganska litet när mjölken runnit till.

• DuTappaEnGran
    Furstinna skrev 2012-09-03 20:05:19 följande:
    Dutappaengran: jo visst finns de. E är ju ganska litet när mjölken runnit till.

Mina är så nu innan mjölken runnit till... Så kanske kommer behöva?? G?
  • Furstinna

Borde inte vara några problem, ganska normalt att brösten hamnar där. Om du inte är kraftigt överviktig och har en omkrets på typ 90.

• Chinx
    Etta01 skrev 2012-09-03 17:38:50 följande:
    Jag har använt mammakläder sedan v 10, byxorna gick inte längre över höfterna och leggings skär in i magen. HM har en del, fast mycket skit också. Har handlat på Mamaliscious på nätet.
    Jag har H&Ms gravidleggings, de tycker jag är bra, och billigare än "vanliga" leggings dessutom. I övrigt är jag ganska emot H&M och den kassa kvalitet jag alltid lyckas köpa. 
    thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • Zargenta

Change har amningsbh i stora storlekar!

Svar på tråden mammakläder?