• MammaTillTvå 86

    Hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen?

    Jag förlorade min son i vecka 39 pga moderkaksavlossning. Vi försöker nu att bli gravida igen, har än så länge försökt i tre månader utan att lyckas. Så jag undrar om ni försökt bli gravida direkt efter en förlossning, hur lång tid tog det då för er att bli gravida igen?
    Och tar gärna emot tips för att det ska gå fortare att få ett litet liv i magen igen.

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen?
  • Lussekatten

    Vi fick barn i april 2011, mensen kom tillbaka i augusti och vi började försöka redan i juni. Juli iår fick vi nytt plus.

    Men en tjej i min mammagrupp blev gravid ca 3 månader efter hon hade fått sitt barn. Så det är tydligen väldigt olika.

  • MammaTillTvå 86

    Okej så alltså kan det ta lång tid. Känns som allt psykiskt kan göra det ännu svårare. För det är ju mer eller mindre det ända mitt liv handlar om just nu, att bli gravid igen!

  • grästuva

    Beklagar så att er lille son inte kunde stanna hos er ♥ vi förlorade vår lille kille i april 2011, han dog i min mage under graviditeten. Vi väntade på alla provsvar och när dom kom i maj 2011 och inte visade på något genetiskt eller ärftligt började vi försöka igen. För oss tog det sig snabbt och i augusti 2011 plussade vi. En frisk lillebror föddes i april 2012, ett år och sju dagar efter det att vi förlorat vår älskade lille Oliver. Önskar er ett stort lycka till och hoppas att ett litet syskon snart vill flytta in i din mage ♥ det finns en sluten grupp på fb för oss som förlorat barn och även en sluten grupp för de som försöker bli gravida igen och få ett syskon. Är du med där? Där är det mycket störning och många goda råd som kanske kan hjälpa.


    ♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
  • caka

    Vad sorgligt med er son...beklagar så!
     Förstår den enorma önskan att bli gravid igen...å stressen av att inte bli det på en gång.

    Kommer snart stå i samma situation, då jag precis förlorat min son i vecka 22 för mindre än en vecka sen. Än är jag så trasig så ledsen å inte heller fysiskt redo. Men så småningom kommer längtan växa och jag vet inte hur man hanterar månader som går utan att man blir gravid. Vi hade en ganska lång sträcka innan denna graviditet.

    Har ställt in mig på att det kommer att vara svårt...å tror att ju mer man har fokus på det desto svårare blir det. Men hur kan man INTE ha fokus på det, när det är allt man vill....Varje mens som kommer är så jobbiga å väntan på ägglossning är en evighet...

    Men...vad kan man göra?? Försöka stressa ner, ha koll på sin ägglossning, försöka må bra....inte snusa eller röka...Har läst om bidrottninggele, progesteronkräm, kalktabletter, rosenrot.....vet verkligen inte om det gör det hela lättare??? Finns en hel del trådar i detta forum under rubriken: svårt att få barn....   Lycka till !!!

  • grästuva

    Stöttning inte störning! Sitter med mobilen


    ♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
  • MammaTillTvå 86

    Okej, ja jag hoppas verkligen att det tar sig snart. Så frustrerande nu också för jag vet liksom inte hur många dagar min cykel är på. Förra gången var det fem veckor mellan mensen. Och jag trodde att denna gång skulle det vara fyra veckor så mensen skulle kommit i torsdags men ingen mens än och inget plus. Så jag undrar liksom när mensen ska komma? Om det blir fem veckor även denna gång, isf kommer den i veckan på torsdag. Nej det är inga grupper jag är med i, vad "heter" dom och hur går man med i dem? Stackars dig som precis förlorat din son! Det är så hemskt att det ens händer.

  • grästuva

    MammaTillTvå86 använder du dig av ägglossningstester?
    Angående grupperna så tänkte jag maila dig men var inte inbjuden till ditt konto, om du inboxar mig här så kan jag skicka dig ett mail. Grupperna är hemliga/slutna och går inte att söka efter men jag kan hjälpa dig dit om du vill.
    {#emotions_dlg.flower} 


    ♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
  • MammaTillTvå 86

    Okej då gör jag det. Nej jag har inte använt det för min man tycker inte vi ska använda det utan försöka vara så avslappnade som möjligt och låta allt ha sin gång. Men jag har bestämt att jag kommer köra med äl tester i smyg nästa gång så jag vet när det är och när mensen kan beräknas att komma.

  • sofkiv

    hej, jag förlorade min dotter i v41 i mars, har gjort en op och tagit bort en bit av livmodertappen eftersom jag hade grad 3 på cellförändringar. Jag har nu fått äta hormon tabletter för att få tillbaka min mens är inne på min 3e dag. hoppas min mens kommer snart.. vill också bli gravid snart. Jag hoppas det ska komma ett pluss i alla fall runt nyår... Håller tummarna för dig och mig! ska följa den här tråden!

  • grästuva

    mammatilltvå - jag har skickat till din inbox, kom det fram? vet inte hur det funkar när man skickar till någon med låst konto 

    {#emotions_dlg.flower}
     


    ♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
Svar på tråden Hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen?