• Vanessaalmeida

    Gravid eller är det ett spök +. ??

    Hej. Jag har gjort två st graviditetstester idag. Clearblue. Båda testerna visade jätte jätte svagt + men ju längre tiden gick så syntes de mindre och mindre.
    Är det "spökplus" ?

    Spelar d någon roll om det är morgon urinen eller kvälls urin ?
    Undrar också ifall det är någon som vet ifall detta stämmer.. Att om man ammar så "skyddar det som ett preventivmedel" ?!?

    När brukar man känna av illamående?
    Det var drygt 11 dagar sedan jag och sambon hade sex, och det verkar som att jag hade äl för 9 dagar sedan.

    Vore tacksam för svar.


  • Svar på tråden Gravid eller är det ett spök +. ??
  • finskaflikkan

    bild?

    Jag har tagit nåra CB och plusset har försvunnit efter kanske 20-30minuter...
    Bara den kom upp efter 3min och inte försvann före 10min... typ...

    Morgonurin är mer koncentrerat och kan om du är väldigt tidig i graviditeten visa ett plus.
    Men när du kommit en bit in på grav. så ska de inte spela nån roll när på dygnet du tar den.

    ang amninen så kan jag inte svara på de. Kanske nån annan kan.

    Och illamående kan komma när som helst när du är gravid. Du behöver inte ens bli de heller.          

  • qrps

    Det är bara en myt att amningen funkar bra som preventivmedel. Känner två tjejer som blivit gravida för att de trodde det.

  • emelielj

    Vissa säger att om man helammar, dvs minst var fjärde timma, så kan man inte bli gravid men jag har hört flera som det inte stämt på. Vet inte vad som är sant.

  • qrps
    emelielj skrev 2012-09-02 21:00:39 följande:
    Vissa säger att om man helammar, dvs minst var fjärde timma, så kan man inte bli gravid men jag har hört flera som det inte stämt på. Vet inte vad som är sant.



    Stämmer inte alls, speciellt inte om man fått mens mer än en gång efter förlossningen. Då är risken ännu högre att bli gravid om man inte använder preventivmedel.
  • emelielj

    Precis.
    Personligen tycker jag det låter konstigt och långsökt att inte kunna bli gravid när man ammar.
    En bekant sa det till mig när sonen kom och hon är sjuksköterska. Jag har ingen direkt koll på sånt men jag valde att inte tro henne.

  • Vanessaalmeida

    Jag har en bild men vet inte hur man lägger upp den?

    +et kom upp nästan direkt på testet och efter ca 20 min var det helt borta på ena och på det andra syns det fortfarande jätte lite.

    Jag har haft mens ca 1-2 gng efter förlossningen. Åt även p-piller i två-tre månader men inte tagit något nu på snart 5-6 veckor.

  • emelielj

    Sidan, där trycker du på "lägg upp bild".
    Ibland måste man förminska bilden för att det ska fungera.

  • Vanessaalmeida

    Är inne på mobilen :/

    Märkte nu att bilden inte är kvar, tog en ny. Ena är borta helt som sagt och den andra syns knappt. ( men nu är det ett antal timmar sedan jag gjorde testen med)

  • Pippilångstrump

    Man brukar väl säga, helammar, minst var 4:e timme dygnet runt, inte fått mens och barnet under 6 månader så räknas det som relativt säkert.

    Ammar du alltså mindre, mer sällan, fått mens eller barnet äldre så räknas det som en ganska dålig metod. 

  • Vanessaalmeida

    Okej så med andra ord är chansen ganska stor att det är ett spökstreck. Min son är snart 6 månader. Och vad gäller amningen så är det olika i olika dagar. Ibland är det ofta per dag och ibland mer sällan.

  • Vanessaalmeida

    Har två jätte dåliga bilder. Och man ser inte något + på något av dom. ( längre)

    ( fast jag tycker jag ser d lite ( men det kan ju vara för jag vet att det var ett där nyss och det syns mer irl)

    Men är det någon som vill ladda upp dom åt mig, vill se hur andra tolkar bilden.

    ( testen är ett antal timmar gamla )

Svar på tråden Gravid eller är det ett spök +. ??