"lära" bebis sova själv?
Min bebis är fem månader. Första 2 mån kunde man knappt lägga ifrån sig honom alls, han sov nästan bara med kroppskontakt. Vi har alltid samsovit. Senare har han kunnat vara på golvet eller i babysitter kortare stunder. Bärs mkt i sjal o sele där han ofta sover bra. Vi har typ inga rutiner, bara han får sova lite på dagen är jag nöjd. Sover 2-4 timmar dagtid. Sover ibland i famnen eller i bilen men oftast ligger vi på sängen. Ammas till sömns oftast, men pappa kan vagga el sjunga till sömns. Och så bäras då. Försöker man gå iväg eller lägga honom tex i vagn när han somnat vaknar han oftast inom fem minuter men ibland kan han chocka. Nuförtiden kan han ibland på kvällen plötsligt sluta amma och sen babbla en stund för att sen slockna. Har alltid sovit 10-12 timmar per natt med uppvak 0-5 ggr ca för lite snutt. Vi liggammar så det märker man knappt. Sover grymt bra och är alltid utvilad. Jag tänker att mer egentid för mig får komma sen, han behöver detta så är det bara. Tiden går så fort, njut av det!