"lära" bebis sova själv?
Vår bäbis är 2,5 månad och inga metoder än för oss och troligtvis blir det inte några sådana heller mer än vårt eget förnuft. Hon är ingen storsovare men ändå ofta glad och nöjd under dagen och mycket vaken. Hon stiger upp med mig någon gång mellan 8 och 10 på morgonen. Går vi upp åtta sover hon någon gång vid 11 men om vi går upp tio vill hon inte sova förrän någon gång 13-15. Har hon sovit vid 11 vill hon ofta sova vid 15-16 igen. Sedan småsomnar hon hit och dit på kvällen ungefär mellan 19 och 22. Någon gång mellan 22 och 00.00 brukar hon somna för natt och inte vakna upp förrän vid 5. Då brukar hon amma, somna, vakna en timme senare, amma och hålla på så tills vi går upp igen. Jag är rätt nöjd med hennes sömn faktiskt ändå, jag skulle bara önska någon/några timmar till på kvällen. När hon blir 1 år ska vi nog skaffa en växasäng och någon gång innan dess ska vi börja försöka få henne att sova i vagnen i början av natten (vi har ingen spjälsäng och planerar inte köpa en) men inte just nu i alla fall, det orkar jag inte.