Inlägg från: loka |Visa alla inlägg
  • loka

Varför adoption så lätt

Hur kan man välja adoption så lättvindigt? Att försöka få barn på egen väg i tre år är ju inte alls lång tid, ofta läser man om folk som står i adoptionskö eller nyss har adopterat och blir gravida ÄR inte de bättre? Vet ett par som fick ett barn och barnet levde bara i två veckor pga hjärtfel, och då väljer de sedan Adoption???? Det är ju inte så att de inte kan få egna barn eller hur. Sådana borde i te få adoptera enligt mig. Och de köper inte bara en unge utan två! Varför väljer man adoption så lätt?

• Svar på tråden Varför adoption så lätt
  • loka
    Anonym skrev 2012-09-04 09:17:56 följande:
    Varför ens bry sig? Låt andra sköta sina liv som dom vill..

För att det gör mig så irriterad att man väljer att adoptera när man uppenbart kan bli gravid på egen hand.
  • loka

Jo, men som hon Johanna vars barn dör efter två veckor. Hon vet att hon kan bli gravid och att det inte är ett problem, hon borde inte fått köpa ett barn utan fått skaffa det på naturlig väg.

• loka

Det är inte alls bar och ens ensak - det handlar om att köpa en annan människas barn.

• loka

Varje land kan ju lösa sina egna barnproblem tycker jag

• loka

Men om ens barn dör så försöker man väl igen ( naturligast) istället för att köpa sig en vilt främmande unge

• loka
    Furstinna skrev 2012-09-04 09:57:22 följande:
    Loka: fy vad illamående jag blir av ditt sista inlägg. Vad har du för erfarenheter eftersom du kan uttala dig på de vis du gör?

När mitt ena barn dog ( föddes dödfödd i v 32) så valde jag och min man att försöka igen och det gjorde vi och lyckades. Hon Johanna vars barn levde i två veckor hon borde också ha försökt igen istället för att adoptera - för det var inte naturligt och jag har förklarat jur fel hon valt och hon kommer att få ångra det resten av sitt liv.
  • loka

Tro mig jag VET hon ångrar sig, hon om någon är sjuk

• loka
    Deborah ll skrev 2012-09-04 10:12:29 följande:
    Nej, har du verkligen sagt detta till henne? Oj. Det var hjärtlöst sagt.

I det fallet behövdes det - hon behövde få höra hur fel hon valt. Det är absolut INTE något jag skulle säga till någon annan.
  • loka
    Anonym (Adopterad) skrev 2012-09-04 10:15:45 följande:
    Sluta med att använda ordet "köpa" när det gäller adoption! Det är inte själva barnet som kostar.

För MIG är det ett köp
Svar på tråden Varför adoption så lätt