Inlägg från: loka |Visa alla inlägg
  • loka

Varför adoption så lätt

Jag har rätt till en åsikt, och hon borde inte ha adopterat

• loka
    Severus skrev 2012-09-04 10:32:31 följande:
    Tack! Blir tvärförbannad när folk tror att adoption handlar om att köpa sig en unge eller två(för att ta TS uttalande) Att ha en så pass låg syn på folk äcklar mig, och så håller jag inte käft.    
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...

Men för mig är det (och kommer alltid att vara) ett KÖP det är pengar inblandade även pm man inte betalar för just ingen så blir det ändå så i slutändan. Tekniskt ÄR det ett köp även om du väljer att förneka det.
  • loka

sextiotalist skrev 2012-09-04 10:38:00 följande:
    Visst har man rätt att ha en åsikt, däremot så har man inte alltid rätt att pracka på folk sin egen åsikt. Jag hade nog bett en sådan person att stoppa in sin åsikt någonstans för du har, ursäkta språket, ta mig fan inte ett jäkla smack med detta att göra.

Rätten är helt på min sida
  • loka
    sextiotalist skrev 2012-09-04 10:43:41 följande:
    *tar mig för pannan* OK, jag tackar min lycka att jag verkar vara omgiven betydligt mer socialt kompetenta personer. En sak är säkert, jag vet många som fasat ut dig ur sin bekantskapskrets 

Jag vet att jag har rätt då jag har lyckliga barn! Det kommer hon aldrig att få innan hon dör. Eftersom DU inte känner personen så vet jag hur fel DU har
  • loka
    Duckan skrev 2012-09-04 10:54:03 följande:
    Hur menar du lyckliga barn? Varför skulle inte adoptivbarn kunna vara lyckliga?

Beror på av vilken anledning man adopterar, hennes barn kommer aldrig att känna lycka
  • loka

I hennes fall var det bara FEL att adoptera hon borde ha skaffat barn på naturlig väg istället. Det är ju inte så att hon inte kan få EGNA barn. Hon borde ha försökt i alla fall.

• loka

Men hon kunde få EGNA barn och hon fick det också, men istället för att försöka igen ( som är det mest naturliga när man skaffar barn) så adopterar människan utan att ens FÖRSÖKA bli gravid igen. Vem säger att ingarma har bett om att få komma till henne? Onöand kan kag undra pm det inte var meningen att dottern skulle dö, men inte fan lan de då varteningen att hon skulle köpa sig nya barn. Hon borde ha varit utan om hon nu inte ville vara gravid igen. De som tycker att man gör em sån god gärning när man adopterar är oftast bara dom som adopterar..

• loka
    gravid skrev 2012-09-04 11:23:24 följande:
    Fy fan vilken människa du är TS. Hoppas du inte har barn och att du aldrig kommer få barn! Har anmält dig!!!!!!

Jag kan tala om för dig att jag VET av erfarenhet att hon inte alls borde ha fått adoptera om du vill kan jag inboka dig hennes personnummer så kan du själv få se hur lite hon gjorde efter sin förlossning och hur lätt det var för henne att få adoptera - och tro mig det var FÖR LÄTT jag har läst utredningen!! Meningen var inte att hon skulle få barn
  • loka
    Lillan090815 skrev 2012-09-04 11:24:12 följande:
    Loka- du är ett bra exempel på att vilken idiot som helst får skaffa barn! Du vet väl att inte vem som helst får adoptera?!

Men tydligen får vem som göra det...
  • loka
    Fraggelgirl skrev 2012-09-04 11:31:01 följande:
    Har  man inte alla fakta så ska man inte uttala sig heller.

I detta fallet sitter jag på fakta lilla vän
Svar på tråden Varför adoption så lätt