duntäcke skrev 2012-09-04 11:48:22 följande:
Bra, då vet jag att vi inte är helt ute och cyklar. Vi låter nioåringen vara hemma också, när hon är förkyld, men det vågade jag inte berätta för kollega, hehe.
Det känns bäst att vara hemma med henne nu, eftersom ALLT hon får i sig och lite till kommer upp igen, hon spyr ca två gånger i timmen och tycker att det är sjukt obehagligt, så jag är hemma tills det värsta är över (borde ju vara snart, hur mycket kan man spy liksom?).
Ja man får ju göra en bedömning. En nioåring med förkylning kan ju såklart vara hemma. Jag var hemma när jag var yngre än så, mamma kom hem och lagade lunch åt mig och resten av dagen låg jag ock kollade på film. Däremot så har min mamma kommit hem till mig när jag var över 30 och hjälpt mig att hämta barn på dagis och ta hand om tills min sambo kom hem när jag var däckad av min graviditet och när jag var runt 25 så fick jag åka hem till henne för att bli omhändertagen när jag hade vinterkräksjuka (det var hon som smittat mig så jag riskerade inte att smitta tillbaka) då jag blir helt däckad och får bosätta mig på toaletten och blir helt patetiskt ynklig av just vinterkräksjukan.