Domningar och stickningar i hela vänster sida.. MS??
jag hade endast pirr i händerna. Skickades till sjukgymnast. Han fick igenom hela min kropp. Inget fel. Blodprover togs. Helt normala. Men jag gav mig inte. Hade googlat på MS och var helt säker. Uppsökte läkare för tredje ggr. Fick tid till magnetröntgen. Jo, jag hade MS. Fick medicin omedelbart. Det är 5 år sedan. Jag mår väldigt bra idag. Inga symtom längre.
Det är viktigt att få behandling i tid. Hade jag inte tjatat så hade jag inte fått göra MR. Allt beror inte på stress som de säger även ifall stressen utlöste mina symtom. Men MS låg ju latent i kroppen och väntade på att få bryta ut. Jag tror att jag har haft MS i minst 20 år. Små diffusa symtom som jag viftat bort(förutom en kraftig yrsel för 15 år sedan som höll i sig i tre veckor). Emellan symtomen har jag mått väldigt bra. MS kan vara en tyst sjukdom som gör skada på nervsystemet utan att det märks. MS har väldigt dåligt rykte och det är synd för då vågar man inte gå ut med det. Själv tycker jag att jag drog vinstlotten när jag fick min diagnos. Jag kunde ju lika gärna haft en hjärntumör.