• Anonym (förvirrad pappa)

förvirrad pappa

Hej.
    Jag skulle mest behöva lite råd eller tips, om jag tänker fel eller logiskt.

Jag träffar mitt barn med kontaktperson(jag valde det av olika skäl) nu ska barnet få komma hem till mig en dag av umgängesdagarna.
    Kontaktpersonen kommer då åka hit med barnet samt skjutsa hem det till sin mamma.
    Kontaktpersonen säger att JAG måste köpa en bilbarnsstol och ge till henne.
    Jag föreslog att eftersom mamman ändå tar sig med bil till överlämnandet så kan väl bilbarnsstolen följa med? Mamman har ju redan en, då följer den ju med tillbaka med barnet.
    Men Kontaktpersonen menar på att jag ska köpa en som hon ska ha hela tiden, jag ska alltså köpa en bilbarnsstol till mitt barn som jag aldrig själv får köra. Är det realistiskt?
    Självklart hade jag köpt en bilbarnsstol om jag skulle köra barnet.
    Behöver jag tillägga att mamman får underhåll och barnbidrag..

Hoppas ni förstår min undran...

• Svar på tråden förvirrad pappa
  • Vinterglädje

Låter märkligt, vem har utsett kp? Är det soc så har de kp kan låna

Jag krävde att få kp pga att motbevisa saker som mamman hittat på...

Soc har en bilstol som är för äldre barn, that's it...

• Anonym

Be kontaktpersonen att ta bussen...

Anonym skrev 2012-09-04 20:04:20 följande:
    Be kontaktpersonen att ta bussen...

Ja det skulle jag kunna göra, vilket jag inte tror kp skulle gå med på men kan detta bli ett hinder för mig Ang samarbete om jag inte tänker köpa en bilstol? Jag menar bara på att jag är så trött på alla påhittade anklagelser...

Ingen annan som har någon erfarenhet av familjerätten eller kontaktperson?

• minst

Om jag vore du skulle jag titta på t.ex. Blocket.se och köpa en begagnad bilbarnstol. Kostar inte många kronor och ditt barn kommer att sitta säkert och ni slipper bli osams.

• Barbamamah

Vad kommer bilbarnstolen användas till? Bara under ditt umgänge då kontaktpersonen skjutsar barnet eller kommer stolen åka med till mamman och användas av barnet hos mamman också?

• Anonym

Ta kontakt med socialförvaltningen eller familjerätten och fråga efter deras åsikt.

Barbamamah skrev 2012-09-05 09:27:50 följande:
    Vad kommer bilbarnstolen användas till? Bara under ditt umgänge då kontaktpersonen skjutsar barnet eller kommer stolen åka med till mamman och användas av barnet hos mamman också?

Nej mamman har en bilstol, hon lämnar barnet från punkt A till B och kontaktpersonen från B till C.

Eftersom mamman lämnar från A till B och hämtar från B till A efter umgänget så tyckte jag att bilstolen kunde åka med hela vägen och tillbaka..

Kp tycker jag ska köpa en bilstol hon kan ha från punkt B till C. Alltså inget jag kommer se röken av någonsin..
  • Anonym

För att slippa bråka hade jag gjort som någon tidigare sa, köp en billig på blocket.

Svar på tråden förvirrad pappa