• Tösabiten88

hjälp med bröllopskläder.

i vinter ska vi på ett bröllop :).  Har ni några tips på en klänning man kan ha och vilka färger man ska ha eller undvika?.  Vill helst inte ha något som sitter åt magen.

När det gäller maken, ska det alltid va kavaj? vilka färger ska man ha eller undvika.

barnen?, är det lika "strikt" där?

koden: är lite finklädda men inget jätte strikt.      

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Svar på tråden hjälp med bröllopskläder.
  • Pippilångstrump

Då tror jag ni kan ha vad ni vill. En skjorta och fina byxor på mannen kan gå bra.
    Barnen, något fint, men inte kavaj eller så.

• Fia 28

Kavaj för karlar tycker jag det ska vara, gärna mörk. Kavaj åt pojkar tycker jag är onödigt, det blir ju så dyrt för växande barn att köpa dyra kläder de växer ur direkt. För övrigt tycker jag det är ganska fritt fram att välja vad man vill och trivs i. Vitt är ju kanske att undvika.

• Tösabiten88

så en lite finare tunika och svarta leggins funkar oxå?

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Nyfiken gul

med tanke på klädkoden kanske jag skulle tänka mig lite typ finare "söndagsmiddag"  som klädsel om du förstår hur jag tänker...  - kanske som ni klär er på julafton ?  I regel är man ju då lite bättre klädd.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Allvetaren

Då får ni ju ha på er vad ni vill Glad "Lite finklädda" är en definitionsfråga. Jag skulle väl inte gå i jeans men klänning, kjol eller finare byxor funkar. Vad det gäller färger så, inte helt vitt och inte helt svart. Vad det gäller mannen känns det väl lämpligt med byxor, kavaj (antingen kostym eller udda) och skjorta, slips beroende på om han är bekväm med det. 

• sötare

kvinnan får inte klä sig i vitt som bruden, lila = avund och svart är ju sorg .
    När jag gick på bröllop hade jag en gul klänning från 60-talet som jag hittade på svärmors vind :) 

• BymBym

Klänning, kjol, top. Mannen fibblor, skjorta ev slips. Barnen - fräscht

• Fia 28
    Tösabiten88 skrev 2012-09-05 14:36:14 följande:
    så en lite finare tunika och svarta leggins funkar oxå?
    Det hade syrran när hon var på bröllop förra sommaren och var höggravid. Dock var det mer en klänning än tunika o leggingsen var vita. Snyggt var det iaf.
Svar på tråden hjälp med bröllopskläder.