• Tösabiten88

hjälp med bröllopskläder.

i vinter ska vi på ett bröllop :).  Har ni några tips på en klänning man kan ha och vilka färger man ska ha eller undvika?.  Vill helst inte ha något som sitter åt magen.

När det gäller maken, ska det alltid va kavaj? vilka färger ska man ha eller undvika.

barnen?, är det lika "strikt" där?

koden: är lite finklädda men inget jätte strikt.      

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Svar på tråden hjälp med bröllopskläder.
  • Duckan

"så en lite finare tunika och svarta leggins funkar oxå?"
     Nej, leggings passar sig inte på bröllop alls, inte ens de med valfri klädkod. Det är helt enkelt inte festligt eller fint nånstans. Vinrött, rött och stark blå är färger som är i ropet i höst, köp en klänning i nån av dessa. H&M har vet jag.

Tex denna med tunna glansiga strumpbyxor och fina skor:
    http://www.hm.com/se/product/03215?article=03215-A

Eller:
    http://www.hm.com/se/product/03140?article=03140-A

Eller:
    http://www.hm.com/se/product/01288?article=01288-C

• annca

Med den klädkoden: ta inte balklänningen eller fracken, eller smokingen. Annars fritt fram med vad du vill bara det inte är enfärgat svart eller vitt. ALLA andra färger går hur bra som helst!
    (Kanske ska skippa jeansen också.)
    Och är vigseln i kyrka täck axlarna.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Nyfiken gul

leggings är inte okej nånstans, det kan man ha på sig hemma anser jag och absolut inte bäras på ett bröllop. 

Vill du ha byxor på dig, hitta i så fall ett par välstickade och finare strumpbyxor under en kortare klänning eller kjol. Eller hitta ett par fina byxor som du ändå kan känna dig bekväm med.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • cey
    Älska livet som det är skrev 2012-09-05 16:26:59 följande:
    Leggings tycker jag e jätte fint det går jag med typ alltid. Skönt och fint! Det kan man ha på bröllop med.
    Det faktum att du "går med det typ alltid" bör ju direkt diskvalificera plagget från ett bröllop.

Leggings är väl på samma finhetsnivå som mjukisbyxor, inte så lämpligt med andra ord. Fast egentligen kan ju TS sätta på sig precis vad som helt eftersom det inte finns någon klädkod utan man istället har valt att på ett lite krångligare sätt skriva "valfri klädsel".  
  • Pippilångstrump

Jag hade inte använt leggings, dessutom är det höst nu och inte längre sommar, än mer konstigt att komma i leggings. Tjocka leggings skulle jag säga är nono, definitivt.

Varför inte ett par vanliga nylonstrumbyxor? 

• Duckan

cey, Det faktum att du "går med det typ alltid" bör ju direkt diskvalificera plagget från ett bröllop. =Tummen upp.

• Tösabiten88

Då skippar jag leggins och tar på mig lite finare strumpbyxor :) 

Äger inga klänningar utan bara tunikor så det får bli shopping framåt vintern.

duckan: tack för tipsen men de kläderna sitter som en inklämd korv på mig. :) De får nog bli en lösare variant på mig.      

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • JA77
    Tösabiten88 skrev 2012-09-05 14:36:14 följande:
    så en lite finare tunika och svarta leggins funkar oxå?

Vad är det med alla dessa leggings?? Leggings är vardagskläder, absolut inte bröllop. Glad

Klädkoden är inte etablerad, så fråga brudparet vilken nivå de tänkt.  
Svar på tråden hjälp med bröllopskläder.