• Tösabiten88

hjälp med bröllopskläder.

i vinter ska vi på ett bröllop :).  Har ni några tips på en klänning man kan ha och vilka färger man ska ha eller undvika?.  Vill helst inte ha något som sitter åt magen.

När det gäller maken, ska det alltid va kavaj? vilka färger ska man ha eller undvika.

barnen?, är det lika "strikt" där?

koden: är lite finklädda men inget jätte strikt.      

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • Svar på tråden hjälp med bröllopskläder.
  • JA77

Undvik helsvart, helvitt. Rött är helt ok, bara ovetande säger annat!

• Tösabiten88
    JA77 skrev 2012-09-07 17:11:11 följande:

Vad är det med alla dessa leggings?? Leggings är vardagskläder, absolut inte bröllop. Glad

Klädkoden är inte etablerad, så fråga brudparet vilken nivå de tänkt.  

De har ingen direkt klädkod, bara att de tänkt sig lite finare kläder. :)
  • Duckan

Men då kan vi konstatera att leggings inte faller under kateogorin "lite finare"

Finns mycket ute i butik nu ts.

• JA77
    Duckan skrev 2012-09-10 10:20:57 följande:
    Men då kan vi konstatera att leggings inte faller under kateogorin "lite finare"

• Tösabiten88
    Duckan skrev 2012-09-10 10:20:57 följande:

Skrattande kanske inte :) jag tar ett par strumpbyxor och en klänning till :) få shoppa in lite senare när vinterns plagg börjar härja mer i butikerna.

hur är det med skor under vintern?. Jag är ingen klackmänniska :) kan inte gå sådana.Skäms
  • Duckan

Inte behöver du ha klack om du inte vill. Ballerina kanske kan passa dig?

• Tösabiten88

mmm, Man får väl åka in och prova den :) Vad går gränsen när det gäller mönster osv?

• JA77
    Duckan skrev 2012-09-12 09:26:03 följande:
    Ts, har hittat en klänning som inte sitter åt runt magen, lagom fin för valfri klädkod, ballerina passar till:
    www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/klaenningar/...

Det där är en vardagsklänning tycker jag, i synnerhet med ballerina till.
  • Duckan

JA77, eftersom det är valfri klädkod och jag tolkade ts som att hon inte vill klä upp sig till tänderna så föreslog jag denna.
    Jag själv skulle valt annorlunda på ett bröllop, även med valfri klädkod.

• JA77
    Duckan skrev 2012-09-13 10:16:30 följande:
    JA77, eftersom det är valfri klädkod och jag tolkade ts som att hon inte vill klä upp sig till tänderna så föreslog jag denna.
    Jag själv skulle valt annorlunda på ett bröllop, även med valfri klädkod.

OK! :)
  • JA77
    Duckan skrev 2012-09-13 10:43:40 följande:
    En annan passar ju på att klä upp sig till tänderna

Samma här! Ja, om klädkoden tillåter! ;)
  • Tösabiten88

Nä inte vill jag klä upp mig till tänderna då de kläderna bara kommer att hänga i garderoben efter :(

• Duckan

Precis ts, köp nåt som du kan använda vid andra tillfällen.

• Tösabiten88

duckan: Jag är bara rädd för att det jag tycker är fint för mig inte är fint mot de andra under vigseln.

• JA77
    Tösabiten88 skrev 2012-09-15 22:31:32 följande:
    duckan: Jag är bara rädd för att det jag tycker är fint för mig inte är fint mot de andra under vigseln.

Då är det brudparets fel som sätter en så idiotisk klädkod som "valfri", Det leder bara till att gästerna gör egna tolkningar. Några kommer att komma i balklänningar, andra i jeans, för det är det som vissa anser vara fint. Jag skulle ringa brudparet och höra.
  • kiriaki

har ar mitt favoritstalle for klanningar! finns allt fran billiga till dyra, for fester och for vardags.. tror dom har tusentals klanningar faktiskt och alla fina och unika :)

http://www.modcloth.com/

Svar på tråden hjälp med bröllopskläder.