Varför i hela fridens dagar är du så LAT att låter du ditt barn bajsa i blöjan?!?
Jag håller med TS, men förstår också att många i tråden blivit provocerade. Det är en självklar norm i vårt samhälle att använda blöja till bebisar och små barn (fast en treåring är globalt sett STOR i det här sammanhanget), så tanken på att tidigt introducera pottan är främmande för de flesta i Sverige. Ha inte dåligt samvete för det! Men inse också att det är blöjindustrin och ingen annan som är den stora vinnaren!!! Varken barnet, eller egentligen föräldrarna som får göra av med många onödiga tusenlappar på blöjor. Allra minst miljön...
Jag förstår mycket väl att det många gånger är svårt att avveckla blöjan hos ett barn på 2,5-3 (4) år, och att man vill gå försiktigt fram och inte pressa barnet. Men börjar man med potta innan barnet är ett, så uppstår liksom inte det bekymret. Det är väl helt enkelt ett val man gör som förälder, ta det jobbiga tidigt eller sent. Jag har EC:at stora från 7 mån ålder, och lilla från start, med tygblöjor som komplement. Jag är helnöjd med det, och skulle aldrig kunna tänka mig att använda engångsblöjor mer än i undantagsfall. Det är faktiskt lättare än man tror innan man ger sig in i det. Cred till dig, TS!