Inlägg från: Anonym (EBP) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EBP)

Zoely!

Jag slutade med p-piller för ca fyra år sedan. Då hade jag ätit piller sen ca 10 år tillbaka, men jag började må illa och få rejäl acne. Provade MÅNGA olika sorter men inget fungerade för mig, jag ledsnade och slutade helt och hållet. Det var skönt att få en "hormonpaus" och jag lärde känna min kropp på ett helt nytt sätt, märkte även att p-pillerna bidragit till min depression (vilket någon barnmorska/läkare ALDRIG någonsin nämnt för mig).

Jag förstod att jag för eller senare skulle behöva ta itu med skydd men hittade inga alternativ som passade och kändes rätt så jag fortsatte oskyddad tills för någon vecka sedan då jag blev gravid och gjorde en abort. Barnmorskan tipsade om Zoely och motvilligt tog jag första pillret efter en del googlande. Jag blev rejält positivt överraskad! Har bara ätit Zoely i några veckor men av tidigare erfarenhet av p-piller så brukar biverkningarna komma direkt för mig, jag har lite ont i huvudet men annars känner jag inget alls och jag tror det beror på att hormonerna i Zoely ligger väldigt lika kroppens egna.

Håller tummarna att det håller i sig!

Svar på tråden Zoely!