• Anonym

Tänder inte på min sambo

Jag sitter på andra sidan. Jag är galen i min sambo men hon tänder inte på mig. Och så har det varit i över ett år.
    Och jag var aldrig bra i sängen innan heller gör jag höll alltid tillbaka allting.  

Saken är den att jag tror mig se varför hon inte tänder på mig. Hon har mamma ledig 2,5 år i sträck, gick igenom depression, blev av med alla vänner och gav i princip upp hela sitt liv. Samtidigt tjänar jag rätt bra och tar alltid hand om henne men det är kanske just det att hon känner sig mindre värdig. Hennes självkännsla är också dålig. 

Nu har hon börjat plugga och lever verkligen livet. Ute jämnt och ständigt men är fortfarande beroende av mig av ekonomiska, barnpassningssjäl och som stöd i övrigt. Hon säger att hon vill hitta tillbaka men inte vågar hoppas. Och hon vågar inte riskera sitt "nya liv" för att fixa ihop oss. Samtidigt vill hon inte släppa taget för att förlora allt det jag ger henne, hennes trygghet.

Frågan är, ska jag bara inse att det är kört, eller kan hon efter utbildning och allt bli min jämnlike igen och hitta tillbaka.

Jag gråter hela dagarna nu då jag är så rädd att förlora henne. Men om det kan hjälpa henne så går jag.Gråter           

Svar på tråden Tänder inte på min sambo