• Anonym (Avtrubbad)

Tänder inte på min sambo

Hej på er, Jag undrar om ni har några råd att ge mig, jag tänder inte på min sambo. Jag känner ingen fysisk attraktion, jag har haft sex med henne trots det men jag får kämpa för att det ska gå för mig, tänka på annat eller bara avbryta. Jag vet att hon vet att jag inte tänder på henne. Trots det tycker jag väldigt mycket om henne och jag skulle vilja få det att fungera, om det inte blir bättre kommer vi med största sannolikhet gå skiljda vägar snart. Nån som känner igen sig, nån som har råd att ge?

• Svar på tråden Tänder inte på min sambo
  • Anonym (amygdala)

Vet tyvärr precis hur du har det. Vi har jättesällan sex för jag vill egentligen aldrig. Någon gång ställer jag dock upp men det har varit urkasst varenda gång de senaste. En av gångerna låg jag och tänkte på ikeamöbler som jag skulle vilja haRynkar på näsan. Jag vet att det är jag som måste ta steget att göra slut för han lär inte göra det, jag får höra hela tiden hur mycket han älskar mig. Problemet är bara att jag har rätt svårt att "komma till skott" och klämma ur mig det. Känns som jag inte klarar av att gå hem till honom och säga att jag inte vill längre dessutom så, liksom TS, så tycker jag rätt mycket om honom fortfarande. Kan man göra det via brev eller telefon? Efter 9 år....Vi har gjort slut ett antal ggr när vi har bråkat och varenda gång är jag lika glad över att det är slut och sen av någon JÄVLA dum anledning så faller jag tillbaka när han kommer krypande och det är INTE för att jag innerst inne älskar honom för det vet jag att det gör jag inte längre. 
    Så, efter att ha spytt ut min egen galla så kan jag tyvärr inte säga annat än att både du och jag får nog ta tjuren i hornen för bättre lär det nog inte bli.

• Anonym (Avtrubbad)

Vi bråkar inte ens... Kan vara så att det är för bekvämt... Samtidigt känner jag att om jag skulle bli singel igen så skulle jag inte sträva efter ett nytt förhållande, se blir man väl dum i huvet av att vara singel efter ett tag och ångrar sig i nån panik kåt attack..

• Anonym (amygdala)

Huruvida det är för att det är för bekvämt vet ju bara du....fast jag tror inte att man helt plötsligt börjar tända på ens partner igen om det har "slocknat". Själv går jag nästan varje dag och funderar på vad jag ska säga och när och hur....det lär bli SKITJOBBIGT...tyvärr.....Har du gott om kompisar? För jag tror inte man blir "dum i huvudet" av att vara singel om det inte innebär att man blir totalt ensam i så fall. Dessutom, är det så att du helt plötsligt får en "kåtattack" så tror jag inte det är henne du i så fall är kåt på utan att du saknar riktigt bra sex för det gör jag nästan varje dag. Om sanningen ska fram så är jag kåt nästan varje dag och har mer och bättre sex med min högerhand än med min särbo Foten i munnen

• Anonym (Avtrubbad)

Redan nu är jag gift med mitt jobb, skulle jag leva själv skulle jag jobba väääldigt mycket. Jag har en del kompisar, tyvärr är mina bästa vänner inte bosatta i Sverige numer men tack å lov för skype... Jag är nog på samma linje som du, det är inte om utan när. Hur säger man det på bästa sättet? Rakt upp å ner och hoppas på det bästa.. Har ni gemensamma barn?

• Anonym (amygdala)

Näe, tack och lov blev det inga barn. Vi pratade om det men inte mer. Tror nog tyvärr inte det finns något "bästa sätt", det blir tungt, ledsamt och jobbigt hur man än gör då det inte är ett ömsesidigt beslut. Vet att det är fegt och "fjortisaktigt" men har pendlat mellan att ta det via telefonen eller gå hem till honom och lägga ett brev på hans säng där jag försöker förklara....problemet är att vi bor typ 500 m från varandra och han har kompisar i området men inte jag....vad säger hon själv om erat förhållande? Eftersom hon vet att du inte tänder på henne längre så måste hon väl också känna att förhållandet är på upphällningen

• Ermenegildo
    Anonym (Avtrubbad) skrev 2012-09-05 21:48:44 följande:
    Hej på er, Jag undrar om ni har några råd att ge mig, jag tänder inte på min sambo. Jag känner ingen fysisk attraktion, jag har haft sex med henne trots det men jag får kämpa för att det ska gå för mig, tänka på annat eller bara avbryta. Jag vet att hon vet att jag inte tänder på henne. Trots det tycker jag väldigt mycket om henne och jag skulle vilja få det att fungera, om det inte blir bättre kommer vi med största sannolikhet gå skiljda vägar snart. Nån som känner igen sig, nån som har råd att ge?
    Ja, jag känner igen mig, jag tänder inte heller på din sambo.
    I'm that star up in the sky I'm that mountain peak up high Hey I made it I'm the worlds greatest
  • Anonym (Avtrubbad)

Jag skulle aldrig göra det på annat sätt än ansikte mot ansikte, man får stålsätta sig och vara beredd på alla reaktioner som finns. Vi har en dotter ihop, jag mår dåligt bara av att tänka på att inte träffa henne som nu... Varför kan inget bara vara enkelt... Det är nog så vi kommer ta det, prata om vad som inte funkar i vår relation. Förhoppningsvis kan vi komma till ett gemensamt beslut, om än något styrt från min sida då jag blir den som tar initiativet och är förberedd. Hur trur du din kille tar det? Är du orolig för det? Jag menar har man sett tendenser till våld tidigare så kan ju sånt här utlösa det..

• Anonym

Jag sitter på andra sidan. Jag är galen i min sambo men hon tänder inte på mig. Och så har det varit i över ett år.
    Och jag var aldrig bra i sängen innan heller gör jag höll alltid tillbaka allting.  

Saken är den att jag tror mig se varför hon inte tänder på mig. Hon har mamma ledig 2,5 år i sträck, gick igenom depression, blev av med alla vänner och gav i princip upp hela sitt liv. Samtidigt tjänar jag rätt bra och tar alltid hand om henne men det är kanske just det att hon känner sig mindre värdig. Hennes självkännsla är också dålig. 

Nu har hon börjat plugga och lever verkligen livet. Ute jämnt och ständigt men är fortfarande beroende av mig av ekonomiska, barnpassningssjäl och som stöd i övrigt. Hon säger att hon vill hitta tillbaka men inte vågar hoppas. Och hon vågar inte riskera sitt "nya liv" för att fixa ihop oss. Samtidigt vill hon inte släppa taget för att förlora allt det jag ger henne, hennes trygghet.

Frågan är, ska jag bara inse att det är kört, eller kan hon efter utbildning och allt bli min jämnlike igen och hitta tillbaka.

Jag gråter hela dagarna nu då jag är så rädd att förlora henne. Men om det kan hjälpa henne så går jag.Gråter           

• Anonym (råd)

TS

Vad är det du inte tänder på?
    Utseendet?
    Heller hur hon är som person?.

Har ni försökt och piffa upp ert förhållande?, sexiga kläder/leksaker, ändra hårfärg, gå upp eller ned i vikt. Eller liknande saker?.

Ha lite sex på olika ställen, ha rollspel.

Prata med henne, fråga henne vad hon tycker och känner, tänder hon på dig? eller är de bara du som blir avtänd?.

Kolla porr ihop?

Vad tände du på i början?

/ Tjej 

• Anonym (samma sits)

Jag känner igen mig här... jag har varit sambo i 5 år, gift i 2 år och har inte varit sugen på min man det senaste 1,5 året! Jag kan inte säga exakt varför jag känner såhär... Vi har pratat om detta problem mycket och vi har testat att åka iväg, ut o äta, sexiga underkläder, sexleksaker - you name it. Tyvärr blev det bara så att jag hellre använder min vibrator istället... Vissa dagar vill jag inte ens att han ska ta på mig, och då känner jag mig så elak! Vi har ett bra liv i övrigt, båda har bra jobb som vi trivs med men detta problemet håler på att äta upp mig inifrån... jag känner att jag tänder på andra killar men har aldrig visat intresse (skulle aldrig vara otrogen). Men det är de andra killarna som finns i min fantasi, hur mycket jag än försöker kan jag inte fantisera om min man för då försvinner lusten... Vi har dessutom varit hos en sexolog som bad oss att umgås mer bara vi två men när vi testade det började i bara bråka... JAG ORKAR SNART INTE MER...

• Anonym (synd)
    Anonym (samma sits) skrev 2012-09-14 18:31:03 följande:

Jag känner igen mig här... jag har varit sambo i 5 år, gift i 2 år och har inte varit sugen på min man det senaste 1,5 året! Jag kan inte säga exakt varför jag känner såhär... Vi har pratat om detta problem mycket och vi har testat att åka iväg, ut o äta, sexiga underkläder, sexleksaker - you name it. Tyvärr blev det bara så att jag hellre använder min vibrator istället... Vissa dagar vill jag inte ens att han ska ta på mig, och då känner jag mig så elak! Vi har ett bra liv i övrigt, båda har bra jobb som vi trivs med men detta problemet håler på att äta upp mig inifrån... jag känner att jag tänder på andra killar men har aldrig visat intresse (skulle aldrig vara otrogen). Men det är de andra killarna som finns i min fantasi, hur mycket jag än försöker kan jag inte fantisera om min man för då försvinner lusten... Vi har dessutom varit hos en sexolog som bad oss att umgås mer bara vi två men när vi testade det började i bara bråka... JAG ORKAR SNART INTE MER...

Wow, typ som jag och min sambo. Hon tänder inte på mig heller.

Känner du stor press att få det att funka. Det kan utgöra en stor blockad. Att ni började bråka har säkert också med förvändtningar och spänningar från er båda att göra. Har ni sex över huvud taget just nu? Det har inte jag och min sambo. Hon runkar/suger av mig då och då. Men det har jag lärt mig mest är en makt grej och inget sexuellt. Du kanske känner igen dig? Gick ni tillbaka till sexologen. Kanske han/hon kan hitta nya infallsvinklar.

Som man men som numera flig terapi besökar har jag lär mig att en kvinnas sexlust ofta hindras av missa blockader. Mycket missnöje är något som kan bilda en blockad. Så kan det vara i ditt fall, det är väldigt svårt att bryta. Vet din man om det här, hur reagerar han. 

Vissa sexologer verkar rekomendera "sexvecka" om man har ett sexliv, om än knapp händigt. Annars kan du kanske starta igång själv med din vibrator. Din man kan vara i rummet utanför till att börja med. Därefter i samma rum om än släckt. Senare kanske han kan ta på dig medans du tar han om dig själv. I ett sista läge kanske ni kan övergå i sammlag efter en stud. Grejen är att det är svårt och tar lång tid och kräver vad jag förstår ett öppet sinne och tålamod.   

Att fanisera om andra är ok, du kan dock försöka intodusera din man på olika sätt i dina fantasier. Du behöver kanske inte tänka på honom. Kan vara nog med att du vet att han är i rummet brevid eller att han sover brevid dig i sängen.        
  • Anonym (samma sits)
    Anonym (synd) skrev 2012-09-15 21:02:33 följande:

Wow, typ som jag och min sambo. Hon tänder inte på mig heller.

Känner du stor press att få det att funka. Det kan utgöra en stor blockad. Att ni började bråka har säkert också med förvändtningar och spänningar från er båda att göra. Har ni sex över huvud taget just nu? Det har inte jag och min sambo. Hon runkar/suger av mig då och då. Men det har jag lärt mig mest är en makt grej och inget sexuellt. Du kanske känner igen dig? Gick ni tillbaka till sexologen. Kanske han/hon kan hitta nya infallsvinklar.

Som man men som numera flig terapi besökar har jag lär mig att en kvinnas sexlust ofta hindras av missa blockader. Mycket missnöje är något som kan bilda en blockad. Så kan det vara i ditt fall, det är väldigt svårt att bryta. Vet din man om det här, hur reagerar han. 

Vissa sexologer verkar rekomendera "sexvecka" om man har ett sexliv, om än knapp händigt. Annars kan du kanske starta igång själv med din vibrator. Din man kan vara i rummet utanför till att börja med. Därefter i samma rum om än släckt. Senare kanske han kan ta på dig medans du tar han om dig själv. I ett sista läge kanske ni kan övergå i sammlag efter en stud. Grejen är att det är svårt och tar lång tid och kräver vad jag förstår ett öppet sinne och tålamod.   

Att fanisera om andra är ok, du kan dock försöka intodusera din man på olika sätt i dina fantasier. Du behöver kanske inte tänka på honom. Kan vara nog med att du vet att han är i rummet brevid eller att han sover brevid dig i sängen.        
    Ja i början kände jag verkligen en stor press för då berättade jag inte för min man  hur jag kände... Jag kan räkna på min hand hur många gånger vi har haft samlag det senaste året och jag längtar något enormt efter att ha sex men ändå vill jag inte... Eftersom vi har pratat om problemet mycket så säger min man att han inte bryr sig och att det får ta den tid det tar, men jag känner mig ändå stressad. Jag gillar inte att tillfredställa honom, det känns bara lustigt nu... och då blir han ju såklart besviken. Han säger det inte men det märs ju så tydligt. Han blir klängig och då backar jag ännu mer.

Jag känner mig inte nöjd med min livssituation just nu och det blockerar säkert ännu mer. Det blir ju en ond spiral. Jag måste pendla 2h till o från jobbet varje dag eftersom min man vägrar flytta och det tror jag är största boven... jag vill ha mer fritid och tid för träning o kompisar mm.  

Vi har varit hos sexologen 3 gånger och ska tillbaka imon... de ger ju bra tankeställare och handfasta tips så det känns ändå hoppfullt när man går därifrån. Jag använder ibland vibratorn när han ligger brevid men då vill jag inte att han ska ta på mig, då känner jag att jag blir störd... vilket mysterium!

Hur känner du då som är på "andra sidan"? 

tack för dina råd, det där med att missnöjet spelar in har jag inte ens tänkt på...      
  • Anonym (synd)

Anonym (samma sits) skrev 2012-09-19 19:55:12 följande:
    Ja i början kände jag verkligen en stor press för då berättade jag inte för min man  hur jag kände... Jag kan räkna på min hand hur många gånger vi har haft samlag det senaste året och jag längtar något enormt efter att ha sex men ändå vill jag inte... Eftersom vi har pratat om problemet mycket så säger min man att han inte bryr sig och att det får ta den tid det tar, men jag känner mig ändå stressad. Jag gillar inte att tillfredställa honom, det känns bara lustigt nu... och då blir han ju såklart besviken. Han säger det inte men det märs ju så tydligt. Han blir klängig och då backar jag ännu mer.

Att pressen finns där är inte så konstigt, den förstör dock mycket. Vill ni få det att fungera måste din man fortsätta acceptera att det tar tid. Men också lära sig dölja sitt missnöje. Du vet att det inte gör dig hetare, hon måste också veta det. Det är jättesvårt att lyckas med, kräver stora mängder självkontroll.
    Jag känner mig inte nöjd med min livssituation just nu och det blockerar säkert ännu mer. Det blir ju en ond spiral. Jag måste pendla 2h till o från jobbet varje dag eftersom min man vägrar flytta och det tror jag är största boven... jag vill ha mer fritid och tid för träning o kompisar mm.       

Detta påverkar garanterat, det är väldigt bra att du är medveten om hur din miljö påverkar dig och vidare din sexualitet gentemot din man. Detta måste ni hjälpas åt att bryta er ur. (beroende på din självkännsla kanske då måste hitta en lösning på detta själv för att stärka dig själv och bli mer självständing från din man, vilket innebär minskad press)
    Vi har varit hos sexologen 3 gånger och ska tillbaka imon... de ger ju bra tankeställare och handfasta tips så det känns ändå hoppfullt när man går därifrån. Jag använder ibland vibratorn när han ligger brevid men då vill jag inte att han ska ta på mig, då känner jag att jag blir störd... vilket mysterium!

Så du kan ju endå visa din sexualitet för din man, det är en rätt viktigt detalj tror jag. Hur känner du för att vara naken framför din man? Misstänker att du inte gillar det då han visar sin attraktion vilket innebär en press? Hur ser du på din egen kropp?
    Hur känner du då som är på "andra sidan"? 

tack för dina råd, det där med att missnöjet spelar in har jag inte ens tänkt på...      

Jag mår piss. Tvingas dagligen förtränga alla min kännslor för min sambo, just för att inte lägga någon press. Håller absolut på att tappa bort min kännslor för henne i det hela. För oss ligger massa depression, barnafödande, gravida som 19åringar i sthlm, övergivna av vänner etc i bakgrunden. Jag har blivit, pga min mentala styrka, en omhändertagare snarare än partner. Tagit hand om henne alltid, alltid ställt upp och det är visst inte så hett =)

Vi lever helt olika liv. För att vi ska kunna fungera måste vi vara på samma plats i livet. Men jag kan inte tvinga henne växa till sig, bara att vänta. Låta det ta tid. Min terapeut säger att jag måste antagligen lämna alla mina tryggheter i livet och sätta mig på samma nivå som henne. Jag är 23år och sitter i ledningsgruppen på ett svensk framgångsrikt spelbolag. Allt det måste jag kasta bort antagligen. Min sambo är arbetslös, vi har två barn.

Riskerar så otroligt mycket för det här, men då min kännslor faller när jag förtycker dom känner jag mig otroligt vilsen. 

• Anonym (samma sits)
    Anonym (synd) skrev 2012-09-19 22:15:43 följande:
    Att pressen finns där är inte så konstigt, den förstör dock mycket. Vill ni få det att fungera måste din man fortsätta acceptera att det tar tid. Men också lära sig dölja sitt missnöje. Du vet att det inte gör dig hetare, hon måste också veta det. Det är jättesvårt att lyckas med, kräver stora mängder självkontroll.

Detta påverkar garanterat, det är väldigt bra att du är medveten om hur din miljö påverkar dig och vidare din sexualitet gentemot din man. Detta måste ni hjälpas åt att bryta er ur. (beroende på din självkännsla kanske då måste hitta en lösning på detta själv för att stärka dig själv och bli mer självständing från din man, vilket innebär minskad press)

Så du kan ju endå visa din sexualitet för din man, det är en rätt viktigt detalj tror jag. Hur känner du för att vara naken framför din man? Misstänker att du inte gillar det då han visar sin attraktion vilket innebär en press? Hur ser du på din egen kropp?

Jag mår piss. Tvingas dagligen förtränga alla min kännslor för min sambo, just för att inte lägga någon press. Håller absolut på att tappa bort min kännslor för henne i det hela. För oss ligger massa depression, barnafödande, gravida som 19åringar i sthlm, övergivna av vänner etc i bakgrunden. Jag har blivit, pga min mentala styrka, en omhändertagare snarare än partner. Tagit hand om henne alltid, alltid ställt upp och det är visst inte så hett =)

Vi lever helt olika liv. För att vi ska kunna fungera måste vi vara på samma plats i livet. Men jag kan inte tvinga henne växa till sig, bara att vänta. Låta det ta tid. Min terapeut säger att jag måste antagligen lämna alla mina tryggheter i livet och sätta mig på samma nivå som henne. Jag är 23år och sitter i ledningsgruppen på ett svensk framgångsrikt spelbolag. Allt det måste jag kasta bort antagligen. Min sambo är arbetslös, vi har två barn.

Riskerar så otroligt mycket för det här, men då min kännslor faller när jag förtycker dom känner jag mig otroligt vilsen. 

När vi var på vårt senaste möte med sexologerna pratade jag enskilt md den kvinnliga av dem för att hon ville veta om det var något som jag döljde för min man. Hon frågade om jag hade känsor för någon annan - vilket jag inte har, om jag verkligen älskade honom osv... jag svarade att jag tror att jag älskar honom men det har blivit mer en kompis. Jag berättade för henne att jag tycker att pendlingen förstör mycket i mitt liv och gör mig tröttare i vardagen. Hon kom då med ett förslag att vi tillsammans skulle skaffa en lägenhet närmre mitt jobb (utöver vårt hus). Jag sa till henne att jag redan har föreslagit detta för min man och han inte går med på att flytta, men hon sa att vi kunde ju testa i några månader för att se om det löser några av problemen. Hon fick mig att lova att jag skulle sätta ett datum där jag har bestämt mig hur jag vill ha det och under tiden fram tills dess göra allt i min makt för att visa min kärlek.

När vi sedan satt och pratade alla fyra igen sa hon detta till min man och jag var nervös för hur han skulle ta det. Han såg lite ledsen ut men han är bra på att spela glad. Sen när vi satte oss i bilen började han storgråta och sa att det är ju lika bra att vi skiljer oss nu eftersom jag inte är säker. Han sa att det är ju onödigt att invänta ett datum då det ska ta slut, och jag höll med honom. Jag var tvungen att åka till jobbet och hade en minst sagt jobbig dag på jobbet. Tankarna gick på högvarv... Vi satte oss ner o pratade när vi kom hem, han sa att han inte ville testa att bo i lägenhet alls. Han frågade om jag älskade honom och jag sa ja. Hur kan man älska någon samtidigt som det känns så fel???

jag åkte utomlands med jobbet en vecka bara någon dag efter detta och det var skönt att släppa problemet lite. När hemresan närmade sig kände jag hur magen knöt sig igen, jag känner mig stressad inför detta med att jag måste bestämma mig. Jag vågar inte bryta upp!!! Jag vet inte vad som håller mig kvar men har lovat mig själv att ge allt nu för att se om något händer i mig. Men hitills är det som innan, tycker att det är skönt när han är iväg.

Jag är glad att vi inte har några barn, som ni har. Men jag antar att era barn känner att ni är olyckliga. Det är kanske bättre för dem att veta att föräldrarna är lyckliga? Även om ni bor isär... 

Jag trivs i min kropp och vill att någon ska åtrå den, men när jag klär mig sexigt blir det för mycket för honom... jag vet att jag antagligen kommer att få tillfredställa min man eller att han blir sur. Han säger att jag retar honom... det är en ond cirkel. Jag vill ju åtrå någon lika myket som han åtrår mig. Jag känner ju att jag har det i mig, det är bara gömt just nu eftersom jag inte tänder på min man.   

Jag förstår att du inte vill riskera din karriär, speciellt inte när din sambo är arbetslös... men varför har hon inte hittat nåt jobb?  

Om du känner att troligtvis kommer att hitta tillbaka till varandra och att det beror på yttre omständigheter så ska man nog hålla i den man älskar. Dina känslor för henne verkar ju finnas där! Frågan är om din sambo tror på er framtid? Det är ju det viktigaste, dålöser man nog alla problem! :)  
  • The Seeker

Sitter i samma sadel...är sambo sedan 9år och har inget sexliv alls med henne.
    Ska försöka få henne att gå med på att träffa en terapeut.

• RazorTongue

Varför plåga sig själv i en relation som skadar? Skaffa er partners som uppskattar er, eller som in själva uppskattar sexuellt. Jösses..

• Coffeebreak

Ja men herregud. Säger som föregående talare, bryt upp och skaffa er älskare som ni uppskattar och som vill ha er.

Människan är inget monogamt djur. Sexuell attraktion håller inte för alltid och har man tröttnat, ja då spelar det nog ingen roll hur många sexologer, sexleksaker och nya infallsvinklar man provar. Det gör ont som fan att inse men det är inget ONORMALT som inträffar när man tröttnar på sin partner. Snarare tvärtom. Kärlek och attraktion är hormoner, inte magi. 

There's nothing new except someone new. 

• PassionForever
    Anonym (Avtrubbad) skrev 2012-09-05 21:48:44 följande:
    Gör HENNE en tjänst genom att göra slut då. På det sättet får ni båda vad ni behöver, du slipper tvinga dig att ha sex och din sambo får chansen att hitta någon som kan dyrka henne, svårare än så behöver det inte vara, eller?Obestämd
  • de Robespierre

Ibland har kärleken tagit slut utan att vi vågar acceptera det. Vi kan fortsätta att leva i förhållandet och spela rollen som partnern. Men kärleksorden vi säger till den andre har inget djup och är tomma. Man säger dem snarare på rutin. Detsamma med gonattpussen. Men kroppsspråket avslöjar en. Man vänder sig direkt om och släcker lampan, man sätter sig i varsin ände av soffan, man undviker att röra varandra och viker undan för att det inte skall ske. Men tydligast blir det nog när det kommer till sex. För det är så personligt och nära att det krävs en hel del för att hålla skenet uppe. Vi har vår egen sfär där vi inte släpper in någon förutom någon man älskar på riktigt. Det är svårt att ha sex utan att bryta denna sfär. Så känslan av olust eller totalt saknad lust kan bero på att man inte vill släppa in den andre. Allt pga att kärleken är borta och den andre finns kvar vid ens sida av vana eller ens egna oförmåga att våga/kunna ta steget. Om vi riktigt tänker efter (och vågar göra det) så kan det vara såhär. Det är sorgligt men livet blir ibland inte som man hoppats. 

Svar på tråden Tänder inte på min sambo