Kan jag ställa in festen?
Hej Fl:are,
I oktober fyller jag jämnt och hade tänkt ha en fest ett närliggande datum. För ett tag sedan så skapade jag ett event på facebook samt skickade ut några sms-inbjudningar (till de som inte har fb). Tyvärr är det många som redan har tackat nej, de flesta utan att ens ange något skäl eller ens säga några ord.
Jag umgås inte särskilt flitigt med sådär jättemånga så jag antar att jag inte står super-högt på folks prioriteringslista. Många av mina närmsta vänner som "borde" vara säkra kort bor utomlands och kan därför inte närvara.
Jag börjar nu inse att det med största sannolikhet inte kommer att komma så många och att största delen av dom som kommer egentligen är min sambos vänner som kommer mest för att man bör...
Jag känner nu att jag ångrar den där inbjudan något ofantligt och mår bara dåligt och blir ledsen när jag tänker på den kommande födelsedagen och festen. Jag skulle till och med vilja påstå att jag känner mig lite förnedrad.
Kan jag dra tillbaka inbjudan och säga att det inte blir någon fest. Jag vet att det inte är särskilt snyggt, men det finns så många bättre sätt jag skulle vilja fira min födelsedag på, som inte gör mig ledsen...
Så, vad säger ni? Bu eller Bä?