Inlägg från: Snow Crash |Visa alla inlägg
  • Snow Crash

HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet

Jag måste tyvärr instämma med övriga - det är inte så mycket att göra åt. Det går inte att lära så små olika beteenden; man får försöka hitta lösningar runt dem istället.

Min pojke var precis likadan; han sov bara med tutten i mun, och om han någon gång släppte taget, så gick det i 9 fall av 10 inte att flytta på honom. (Det tionde fallet kunde funka en stund om jag la honom på det varma stället där jag suttit i soffan.)

Hur är hon när hon är vaken? Vill hon bli buren hela tiden - testa bärsjal eller ergonomisk bärsele, så kan du få lite gjort. Gillar hon babysitter? Utan den skulle jag inte klarat mig; jag var själv med bebisen långa perioder nästan från start. Babysittern fick hänga med in i badrummet!

Skötbordet var faktiskt det första stället där sonen accepterade att ligga i alla fall 10 minuter utan att få spader. Så jag flyttade skötplatsen till köksgolvet, så fick han ligga där och titta på sin cirkusmobil medan jag åt.

Jag hoppas att det löser sig för er!

• Snow Crash
    J01 skrev 2012-09-07 09:04:07 följande:
    Nu var ju det typ förslag på allt annat utom sovandet.... :P
    Jo, fast det är nog så man får göra ibland! Om det bara funkar att sova i famnen, så får man köra på det och försöka få saker gjorda under vakentiden istället.

Helle333, ditt knep med liggamningen var det som till slut funkade för oss också. När knatten somnat började det gå bättre och bättre att pilla ut bröstvårtan, rulla därifrån och smyga ut. Det var som om en helt ny värld öppnade sig; hela första veckan (det här var vid 6-7 mån) satt jag bara som en fågelholk när han somnat. "Hjälp, barnet sover och jag är i ett annat rum! Vad ska jag göra nu?"

TS, vad har du för bärsele? Är det en Babybjörn så förstår jag att du får ont i axlarna, de är rena döden! Prova en sjal (brukar finnas bra begagnade på Blocket) eller en ergonomisk bärsele, de fördelar tyngden på ett helt annat sätt. Jag har en hemmabyggd mei tai med breda axelband, då bär höfterna upp största delen av tyngden, och det blir nästan inget tryck alls på axlarna.
Svar på tråden HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet