Inlägg från: Elskling123 |Visa alla inlägg
  • Elskling123

HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet

hjälp mig ni som är kunniga! Min dotter är van att somna med tutten i munnen efter amning och det händer väldigt sällan att jag kan lägga ner henne i sängen eller någon annanstans efter att hon somnat. Hon är extremt fäst vid mig vilket jag tycker i o för sej är jätte mysigt! Men jag känner att jag måste börja lära henne att sova själv i sin egen säng så att jag någon gång hinner äta och ta hand om mig själv lite oxå.. Har börjat må dåligt för att jag aldrig hinner äta utan att slänga i mig maten o är rädd föratt jag ska bli sjuk o inte kunna ta hand om henne rätt om jag imte ändrar det hät smart. Hur har ni som varit i samma sits lyckats "avvänja" ert barn från att hänga i tutten hela tiden?? Finns det några knep för att få sitt barn att sova lite mer än 10min ensam????

• Svar på tråden HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet
  • Elskling123

Tack alla som svarat. Känns genast lite lugnande att jag inte är ensam... Jag brukar använda bärsele men har något fel på min axel sedan tidigare och får ont efter en stunds bäfande vilket betyder att ja måste ta bort henne stra efter hon somnat. Brukar försöka härda ut men då klarar ja inte av o bära runt på henne senare. Hon vill vara i famnen alltid. Missförstå mig inte,jag tycker det är super mysigt att få va så nnära henne och så men det är när min mage känns rikgigt stressad och kroppen värker och jag mår illa som jag känner att en liten paus för att få nya krafter skulle behövas.. Jag är ensam mestadels med henne om dagarna så därföf som jag inte får så avlastning förrän eftermiddageen om ens det.. Jag får härda ut lite bara så blir der bättre sen..

• Elskling123

Jo 1: jag har köpt allt känns det som och jag har fått lite avlastningshjälp tack vare babysitern och babygymmet. Men dä är det 10min max om ens 5min blir ja glad haha. Har en liten tjej som älskar att sitta i famnen och jag får minsan inte sitta ner för hon vill att ja går runt så hon kan kolla på allt ru.tomkring. :p

• Elskling123

Helle 333: tack för tipset!! De lät ju jätte smart,de måste ja testa!ska även kolla upp boken :)

• Elskling123

Snow crash: detr tyvärr en babybjörnen o det är inte en av dom dyraste. Har inte köpt en bärsjal men tror att jag borde köpa o testa en..ska kolla upp det dör!

• Elskling123

Cannelle: stackarn!! Jag ska se till o inte klaga mer för oftast lyckas ja få min dotter o somna med liggamning. Usch varför klagar man för småsaker...ja brukr inte va sån men nu skäms ja :(

• Elskling123

SannaMac: ja har tyvärr en tjej som inte alls gillar napp..har testat näst intill alla sorter så ja får va nappen istället hahaha ;) äkta vara är bäst har ja förståt enligt henne!

Svar på tråden HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet