• J01

HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet

Din bebis är 3 månader! det är ingenting, hon är ett litet spädbarn.. låt hon snutta och gosa hur mycket hon vill!
    Du kan ju köpa färdigmat eller be din kille,någon vän eller någon släkting göra storkok åt dig och lägga i frysen om du känner att du inte hinner själv. 

Egentid får vänta......  

Antar att du vill äta på dagtid, om hon är mammig, köp en bärsele och bär henne så kan du fixa med det du vill och hon behöver inte känna sig lämnad.  

• J01

Hoppas allt löser sig för er dock tror jag som du säger, det är bara att härda ut, om man vill se det så.

De flesta nyblivna mammor är själva hela dagarna innan deras partner kommer hem och jag tror nog att alla känner man bara vill lägga sig ner i bland och ta en paus, om det bara så är en liten kvart. 

Sen om du låter henne ligga och gråta i 1 minut medan du vilar din rygg/mage eller kokar upp pasta vatten eller går på toa så lär ju inte hon bli skadad för livet.

Har du testat att typ köpa alla olika babysaker som finns, babygym, skallror, nallar, speglar, musik med lugnande ljud, ljudböcker, mjuka böcker, napp?, nalle som spelar musik, babysitter, babygunga som spelar ljud eller har leksaker på sig, dina nycklar... jaa något som kan få henne att vilja underhålla sig själv.. så du kan ta en paus. Borde finns billiga saker begagnat, så slipper man lägga ut en förmögenhet. 

Kanske gå till öppna förskolan eller liknade så hon får fokus på annat... blir det kaos är det ju bara att gå hem igen. 

• J01

Nu var ju det typ förslag på allt annat utom sovandet.... :P

Svar på tråden HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet