• Helle333

HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet

Elskling123 skrev 2012-09-06 12:33:30 följande:
    hjälp mig ni som är kunniga! Min dotter är van att somna med tutten i munnen efter amning och det händer väldigt sällan att jag kan lägga ner henne i sängen eller någon annanstans efter att hon somnat. Hon är extremt fäst vid mig vilket jag tycker i o för sej är jätte mysigt! Men jag känner att jag måste börja lära henne att sova själv i sin egen säng så att jag någon gång hinner äta och ta hand om mig själv lite oxå.. Har börjat må dåligt för att jag aldrig hinner äta utan att slänga i mig maten o är rädd föratt jag ska bli sjuk o inte kunna ta hand om henne rätt om jag imte ändrar det hät smart. Hur har ni som varit i samma sits lyckats "avvänja" ert barn från att hänga i tutten hela tiden?? Finns det några knep för att få sitt barn att sova lite mer än 10min ensam????
    Du måste inte lära henne men jag förstår din frustration. När hon snuttar för att somna, kan du liggamma då? Om ni kan det och du märker att hennes snuttande avtar för att hon håller på att somna, lirka ut bröstvårtan ur munnen på henne, vaknar hon till och skriker så låt henne ta bröstet men varje gång snuttandet avtar så lirka ut bröstet ur munnen på henne. Det tar en liten stund men till slut lär hon sig att man kan somna utan att ha bröstet i munnen. Jag gjorde på det sättet med min dotter, för oss fungerade det jättebra. Jag tror det tog max två veckor innan hon själv släppte taget när hon höll på att somna och vände på sig. Det tar tid. Men det är värt det i slutänden. Jag valde den här snällare metoden istället för skikmetoden som jag inte alls tycker om. (det finns en jättebra bok som heter Somna utan gråt, det är ur den övningen med att ta ut bröstet fanns med)
Svar på tråden HJÄLP!hur får jag min 3månaders bebis sova utan bröstet