• Lumo

Min 4 månaders vill inte äta längre. Hjälp mig!

Det enda som funkar för min dotter är att liggamma i sovrummet, som är totalt nermörkat. Hon är 5.5 månader nu o har vart såhär sedan 4 mån. Förr ammade jag i finrummssoffan, men där är det för mycket som distraherar nu. De har ju dessa perioder som varar några v åt gången, ofta i samband med att de äter/sover mindre/mer/oftare/mer sällan. Bara vänja dig o inte bry dig så mycket. Han äter så mycket som han behöver så länge som han fortsätter växa.

Gällande att vilja stå/sitta jämt: hitta sätt som han kan göra det utan att du kämpar ihjäl dig. Har du börjat bed barnstolen? Annars rekommenderar jag ikeas billiga plastvariant, perfekt då den är lätt att flytta runt mellan rummen o även att ta med till bekanta/familj. Köp brickan till o även en kudde som stöttar upp barnet (finns såna gjorda för stolen, randiga i blått/rött/vitt).

Hoppgunga är även kul o nån minut per dag (i början, snart kan han sitta 15-30 min) kan han säkert om han är hyfsat stabil i huvudet? Gåstol kan ni även öva sitta i (går gör han nog inte än på 1-2 mån i gåstolen. gåstol är räddningen för rastlösa barn!!!

Lycka till! :)

Svar på tråden Min 4 månaders vill inte äta längre. Hjälp mig!