Det är faktiskt nästan lättare att störa sig på skrift än tal :) För de flesta talar nog ganska normalt ändå.
Jag stör mig mycket på (måste jag erkänna, skäms på mig - jag vet) när man tex debatterar i en tråd som handlar om någon 14 eller 15 åring som proklamerar att hon bestäääämt ska skaffa barn, trots skola och allt så 'planerar de barn' (de = hon och killen på 15 i NIKE-keps).
När man debatterar med denna person eller dessa personer (det har varit ett X antal från den dagen jag blivit medlem här) så märker man att hon knappt kan skriva, utan skriver väldigt 'fjortis' - ungefär såhär:
men vem faaaaaaaaan e du som kan komma o klannka ner på oss va???? vi skafar väll barn om VI ivll,vi får ändå 2000Kr tillsammans i barnbidrag!!!!!!!!!11111111
Det känns som om hon borde gå lite till i skolan och lära sig stava först, och kanske planera lite bättre innan hon slänger fram någon tråd där hon vill ha folks åsikter om att planera barn som en fjortonåring.
Och ja innan dyslektiker hoppar på mig - jag VET att det finns en del dyslektiker här, men jag ser MÅNGA sådana här inlägg (inte bara av fjortonåringar, men av många andra med) och att jag inte tror att alla sådana här inlägg är från dyslektiker!