• MLB

tack ni som försökte hjälpa mig

TS, strunta i de där råden för tillfället och ring 112.

• MLB

TS, men rätt hjälp kan livet svänga. Pratar av egen erfarenhet nu.

• MLB

TS, ifall någon bor i närheten av dig, hur kan vi hjälpa till?

• MLB
    Blaha skrev 2012-09-07 21:27:26 följande:
    TS inboxa mig eller någon annan i tråden, ifall den här tråden tas bort. Det finns hjälp!
  • MLB
    MLB skrev 2012-09-07 21:20:03 följande:
    TS, ifall någon bor i närheten av dig, hur kan vi hjälpa till?
    Att du svarade när jag frågade tidigare tyder ju på att det finns något vi kan göra.
  • MLB
    MLB skrev 2012-09-07 21:33:59 följande:
    Att du svarade när jag frågade tidigare tyder ju på att det finns något vi kan göra.
    Snälla, svara på vad vi kan göra. Jag vet ju att det är någonting.
  • MLB

Snälla, skriv vad det är du ville ha hjälp med när du började skriva var du är i andra tråden. Kanske någon här kan hjälpa dig.

• MLB
    LindaEfraim skrev 2012-09-08 13:09:31 följande:
    Tråkigt att FL stänger ner sådana trådar när människor uppenbarligen söker hjälp. 1500 personer dör i självmord varje år i Sverige. Det läggs 3,5 miljoner i förebyggande syfte. I trafiken dör det 350-450 personer varje år och där lägger man flera miljarder i nollvisionen.
    1miljon personer i världen dör i självmord. Det är fler än som dör i krig eller mord.

Vi har alla en skyldighet att hjälpa de som har tappat livsgnistan. Man väljer inte att ta sitt liv. Man vill bara bli av med den psykiska smärtan som blir fysisk i kroppen

Familjelivs ledning borde ha ansvar att kontakta polis och lämna ut IP adressen så vi kan förebygga att fler dör. Det finns hjälp tillbaka till livet!

www.lindaefraim.com
    Håller med om det du skriver. Här kan du läsa om forumets rutiner och försök att försvara dem efter en liknande situation: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m66327354.html

Undrar om uppdrag granskning skulle ta sig an det här sättet att hantera situationen? Det är ju livsfarligt och ändras uppenbarligen inte efter påpekanden.
  • MLB

Verkligen trevligt att höra från dig. Kontakta spes, de verkar vara bra. Och lycka till. Skulle det gå så skulle jag sätta en kram till i trådstarten... *tänker efter* Kanske det går? Ska testa när jag skickat det här.

Svar på tråden tack ni som försökte hjälpa mig