Hur få mina två barn ( de är 8 månader respektive 27 månader) att somna utan hjälp?
Och jag tycker att du har ett besynnerligt perspektiv. Ja, det är väl självklart att de vill ha sällskap när de ska somna. De beter sig alldeles som de "ska" för sin ålder. Båda är i en ålder då det händer mycket utvecklingsmässigt. Yngsta mitt i separationsfasen med stort "S". Och ja, i den åldern vill de ha sällskap och fysisk kontakt mest hela tiden, sover oroligt och är tuttiga. Det är liksom så det är. Hon är inte ovanligt krävande utan en typisk 8-månaders. Din stora är en bra bit över två. Båda mina hade slutat sova middag i den åldern. Det låter som det är där din stora är där också. Skippa dagsvilan. Och självklart ska ni hålla henne sällskap när hon somnar! Hon är jätteliten och har senaste halvåret drygt fått hela sin värld uppochnedvänd genom att bli storasyster. Det är två små liv som bara vill ha sällskap. Och för jisse namn inga CIO-metoder som 5mm!
Ja, det är jobbigt ibland att ha små barn. Jag har 16 månader mellan mina.......men jag har ju valt det själv.
1. Skippa dagsvilan för stora.
2. Dina barn är fullkomligt normala.
3. Ja, man är trött ibland som mamma med två barn. Byt perspektiv. Vad finns egentligen problemet? Hos dem eller hos er föräldrar?