• Misan87

Hur länge amma?

har märkt mer och mer att folk reagerar på min ammning?
    Jag har ett barn på 7 1/2 månad och ja jag ammar än... i veckan tog ja beslut om att dra ner på 2 ggr till 1 gång om dagen.. är de fel???
    Har pratat med folk och de är nästan så dom rynkar på näsan när jag säger att jag ammar än!
     ge gärna era kommentarer!!! 

• Svar på tråden Hur länge amma?
  • evaoregon

Jag ammade mitt äldsta barn i 21 månader och tvåan i ganska exakt 2 år så inte är det något fel på att amma ett barn som är 7 månader.  Här i USA är rekommendationerna att man ammar i minst ett år, gärna 2.

• Lettie

Tycker inte att det är något fel på det.. Amma du så länge det känns bra för dig och ditt barn ingen har något att säga till om det.. 

• mfe

Jag ammar min dotter på 6 månader än, börjat smått med mat men har inte tänkt sluta amma än på ett tag, inge fel att amma om barnet bara är 7,5 månad, hade rynkat på näsan om det var 3-4 år, men inte 7,5 månad! Fortsätt amma du om du vill det, låt ingen bestämma vad du ska göra :)

• Misan87

Ja jag tycker att de känns helt ok mej 1-2 ggr om dagen. Men de är hemskt jobbig när folk i min närhet ifrågasätter om jag fortfarande ammar!

• MalinEddie

Det är väl inte länge? Trivs ni så är det väl bara att fortsätta. Jag ammande mitt andra barn i 13 månader.

• MalinEddie
    evaoregon skrev 2012-09-08 00:28:35 följande:
    Jag ammade mitt äldsta barn i 21 månader och tvåan i ganska exakt 2 år så inte är det något fel på att amma ett barn som är 7 månader.  Här i USA är rekommendationerna att man ammar i minst ett år, gärna 2.
    Samma rekommendationer här.
  • MalinEddie
    Misan87 skrev 2012-09-08 00:34:26 följande:

Ja jag tycker att de känns helt ok mej 1-2 ggr om dagen. Men de är hemskt jobbig när folk i min närhet ifrågasätter om jag fortfarande ammar!

Varför känns det jobbigt? Varför lägger de sig i er amning överhuvudtaget?
  • mfe

Förresten såg jag att du bara ammade 2 gånger om dagen? Det är ju egentligen inte så mycket.. Fortsätt med det DU känner för, ingen annan har nån rätt att bestämma hur ni ska göra :)

• Misan87

ja varför folk lägger sig i undrar jag också. Nog för jag har sagt att jag vill lyckas hel amma i ett par månader och de gjorde jag i 4... men nu är de mest för närheten jag vill amma..De märks att hon känner en "trygghet" fast de är väldigt skönt på nå vis att bara amma i bland så pappan kan bli mera delaktig. Att bara kan ta henne och åka i från mig ett tag :)

• Litet My

7,5 månad är ju fortfarande litet, tycker du skall göra det du och barnet mår bäst av. Kan och vill du fortsätta amma är det ju toppen och nyttigare än att tex byta ut ammningen mot välling.

Svar på tråden Hur länge amma?