• Anonym

    Restid till Kina, flygrädd =(

    Har sökt lite på olika flygbolag då det gäller ev resa till Kina, men det verkar vara omkring 20 h resa eller mer =(?

    Är det verkligen så lång resa? Isf tror jag inte jag fixar den resan t/r =(

  • Svar på tråden Restid till Kina, flygrädd =(
  • Anonym

    Beror väl på vart i Kina ni ska, men jag brukar flyga från Helsingfors till Peking och det tar åtta timmar. Plus den timmen det tar från Arlanda till Helsingfors. Hur många mellanlandningar innehåller en tjugotimmarsresa?

  • xexa

    Det tar ca 11timmar från Stockholm till Hong Kong vet jag.

  • Anonym (Mimmi)

    Be en läkare skriva ut lugnande medicin om du inte tror att du fixar det! 

  • Anonym

    Får man göra adoption om man behöver lugnande för att klara flygresan?

    8-11 h låter mycket bättre, de fixar jag då jag väl kommit ombord =)

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym skrev 2012-09-08 08:43:54 följande:
    Får man göra adoption om man behöver lugnande för att klara flygresan?

    8-11 h låter mycket bättre, de fixar jag då jag väl kommit ombord =)
    Flygrädsla är ju en jättevanlig fobi, och det är inte ovanligt att få lugnande heller. 

    Men om du klarar 8-11 timmar så har du inte så allvarlig fobi så du behöver medicin skulle jag tro.  
  • greeneyes

    Sas flyger från köpenhamn direkt till kina, finnair flyger direkt från helsingfors. Var noga att kolla antalet mellanlandningar, jag tror ju färre desto bättre.

    Du måste känna efter själv om du mår bättre eller sämre med lugnande. Alla upplever det olika. Jag är flygrädd och för mig funkar en drink eller två bäst, då släpper tankarna. Tänk på att informera personalen, både vid incheckning och vid gate. Då kan de hjälpa dig på bästa sätt.  

    (Jag tycker att det är värst när planet lyfter, sedan brukar det släppa. För mig är det inte värre med en lång flygning än en kort, däremot gillar jag ju så klart inte byten).

    Läs gärna mer här:
    arsred.lfv.se/sv/Swedavia/Resenar/Forum-for-flygradda/

    Glöm inte heller bort VARFÖR du reser, det är ju egentligen några timmars lidande för en livstids lycka med ert barn - ögonen på målet Lycka till!
     

  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-08 08:43:54 följande:
    Får man göra adoption om man behöver lugnande för att klara flygresan?

    8-11 h låter mycket bättre, de fixar jag då jag väl kommit ombord =)

    VEM behöver veta att du behöver lite lugnande inför resan? Läkaren som skriver ut har tystnadsplikt, och du behöver bara ta dem och inget säga. Du kommer inte bli drogad så du somnar bort, utan bara känna ett lugn och en känsla av "I don't care". Jag vet, då jag själv haft svår flygskräck efter en hemsk flygning i min ungdom. Då jag flyger mkt i tjänsten behövde jag lugnande i flera år. Nu har det växt bort, och jag flyger utan piller. Men skulle inte tveka ta igen om skräcken återvände. Om du bara visste hur vanligt det är att folk tar lugnande inför flyg!! 

    Och GRATTIS i förväg, samt lycka till med bebisen ni ska hämta hem!!!   {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym
    greeneyes skrev 2012-09-08 09:32:19 följande:
    Sas flyger från köpenhamn direkt till kina, finnair flyger direkt från helsingfors. Var noga att kolla antalet mellanlandningar, jag tror ju färre desto bättre.

    Du måste känna efter själv om du mår bättre eller sämre med lugnande. Alla upplever det olika. Jag är flygrädd och för mig funkar en drink eller två bäst, då släpper tankarna. Tänk på att informera personalen, både vid incheckning och vid gate. Då kan de hjälpa dig på bästa sätt.  

    (Jag tycker att det är värst när planet lyfter, sedan brukar det släppa. För mig är det inte värre med en lång flygning än en kort, däremot gillar jag ju så klart inte byten).

    Läs gärna mer här:
    arsred.lfv.se/sv/Swedavia/Resenar/Forum-for-f.../

    Glöm inte heller bort VARFÖR du reser, det är ju egentligen några timmars lidande för en livstids lycka med ert barn - ögonen på målet Lycka till!
     
    Jag tycker också det är värst vid start/landning, sedan förstås om det är luftgropar/skakningar. Tack för bra tips, ska kolla igenom länken också.


  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-08 12:07:12 följande:
    Jag tycker också det är värst vid start/landning, sedan förstås om det är luftgropar/skakningar. Tack för bra tips, ska kolla igenom länken också.


    Luftgropar kan kännas obehagliga, men är inte farliga! Jag har varit med om luftgropar som gjort att man nästan flugit i taket (alla fick sätta bältena på och behålla dem på länge), men det kan inte hända någonting av luftgropar! Det är bara turbulens, och det klarar alla plan.

    Tänk på att risken för att störta är 0,0000000001% eller nåt sånt. Risken för att du ska få en takpanna i huvudet och dö  när du är ute och går är betydligt större! Håller den vetskapen dig hemma?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-08 12:12:03 följande:
    Luftgropar kan kännas obehagliga, men är inte farliga! Jag har varit med om luftgropar som gjort att man nästan flugit i taket (alla fick sätta bältena på och behålla dem på länge), men det kan inte hända någonting av luftgropar! Det är bara turbulens, och det klarar alla plan.

    Tänk på att risken för att störta är 0,0000000001% eller nåt sånt. Risken för att du ska få en takpanna i huvudet och dö  när du är ute och går är betydligt större! Håller den vetskapen dig hemma?
    Tror inte på att det inte kan hända något vid luftgropar, vid en flygning var det luftgropar så planet störtdök & vingarna på planet svajade & knakade, lät som om de skulle gå av =(, det var ingen rolig flygning & jag var ännu räddare på vägen hem, men då var det dock mycket lugnare!
Svar på tråden Restid till Kina, flygrädd =(