Inlägg från: Simbelmynë |Visa alla inlägg
  • Simbelmynë

Vinterkläder till barnen, en stor utgift

Jag sparar undan pengar för att kunna köpa bra vinterkläder till dom. Sen väntar jag på att rabattkupongerna ska trilla in

och så ärver dom av varandra såklart

• Simbelmynë
    Dr Mupp skrev 2012-09-08 15:46:37 följande:
    Jag saknar den tiden då man kunde köpa en begagnad reima på tradera för 1-300 kr. Numera kostar vinterkläder en förmögenhet. 

Årets kläder.

Son 8 år
    Vinterbyxor  - 1400 kr
    Vinterjacka - 600 kr 
    Vinterskor - 800 kr
    Vintervantar - 2x300 kr

Dotter 9 år
    Vinterbyxor - 850
    Vinterjacka - 600 kr
    Vinterskor - 800 kr
    Vintervantar 300 kr

Son 5 år
    Vinterskor 800 kr
    Vintervantar 2x300 kr

Son 2 år
    Vinterskor 600 kr
    Vintervantar 300 kr

Totalt: 8250 kr. Och då får vi räkna med att äldsta sonen troligvis kommer behöva ett par skor och säkert byxor och fler vantar innan säsongen är slut. 
    Shit pommes frites?! Är det så inför varje vinter? Vantar för 300 kr (!) Skor för 800 (!) Har du letat upp de dyraste plaggen? Missförstå mig inte nu, bara undrar Cool
  • Simbelmynë
    Indianica skrev 2012-09-08 17:44:28 följande:
    När mina barn var yngre hade de jättefrusna händer och det kändes sjukt att köpa Hestras ullfodrade vantar för 300 kr paret, men det var absolut nödvändigt fär att hålla fingrarna varma hos mina små, vet dock inte hur det är i "Dr Mupps" fall, men jag förstår om det verkligen kan bli svindyrt, för de stora kedjorna gör verkligen inte kläder som passar frusna  barn ....inte heller aktiva barn som sliter på kläderna
    Okej Glad Ja mina barn är ganska varma av sig, sen tycker jag att det mest slaskar här! Så jag brukar mest se till att vantarna är vattentäta Drömmer
  • Simbelmynë
    Rocket Mania skrev 2012-09-11 12:42:07 följande:
    Om du scrollar uppåt finns det en knapp som ser ut såhär:

Känn dig fri att starta en tråd om precis vad du vill. Strumpbyxor med stjärnor till exempel. 
Svar på tråden Vinterkläder till barnen, en stor utgift