Vinterkläder till barnen, en stor utgift
Finns ingen anledning att köpa dyra overaller när dom ändå växer ur dom efter en vinter alternativt faktiskt har sönder dom.
Där tror jag du måste tänka om.
Bra vattentäta skor behöver inte heller kosta en förmögenhet.
När barnen är lite större föredrar jag att köpa jacka och täckbyxor, (när dom nått skolåldern) håller bättre och fungerar flera vintrar om man planerar storlekarna lite. och det går att byta ut plaggen också utan att behöva köpa helt nytt set med jacka o byxa.
jag kan rekommendera att kanske titta mer på tradera , blocket och såna sidor , där kan du köpa redan välkända märken (kanske dom du redan köper o känner till) . Då vet du vad du får och behöver bara betala en struntsumma.
Och jag sprider ut inköpen under hela året, jag panikhandlar aldrig när första snön faller.
På mellandagsrean köper jag upp ett lager på vantar, halsdukar, mössor och liknande, då finns det att ta av under hela året.
Passa också på att önska dig såna här saker från släkt o vänner. Finns alltid nån faster eller mormor som uppskattar att sticka tex som kan stå till tjänst med tjocksockar, vantar , halsdukar, mössor och annat behövligt.