• Sarah84

Vinterkläder till barnen, en stor utgift

Anonym skrev 2012-09-08 19:24:16 följande:
    Jag har alltid köpt ytterkläder av märkena Molo, Isbjörn, Reima, Gneis och Pop och skor av märkena Ecco och Viking. Mössor har varierat och vantar har vi mycket Hestra...har jag gått på myten om att dyrare är bättre? Är de billigare märkena lika bra?
    Överlag får man de man betalar för. MEN det finns faktiskt billiga bra kläder också.
    Tex så Kappahls overaller har fått mycket bra betyg & säljs för nästan hälften av vad tex pop overall gör. Har själv inte testat, men hört flera som varit mycket nöjda.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Sarah84

Jag brukar passa på att handla på rean som är i jan. Så till denna vintern var de bara skor, vantar & mössor som ska inhandlas, var lika förra året. Tänker göra likadant i jan nästa år år om jag hittar.
    Har aldrig haft problem med att få rätt storlek. Har alltid passat även fast jag handlat långt innan. Känns skönt att sprida ut kostnaderna lite.

• Sarah84
    Border skrev 2012-09-09 12:31:55 följande:
    Nja. En hyfsad overall på Kappahl kostar 75o spänn här och en ny Didrikssons kostar ungefär 800 - 1200 här. 
    Dessutom har jag upptäckt stora brister med Kappahl Proxtec. Jag har jobbat på förskola och barnen som använt Proxtec blir kalla om det är minusgrader och blöta genom kläderna om det är lite blöt snö. 
    Då kan man ju fråga sig vilka overaller de haft i testet från kappahl, om ja inte minns fel var dom bland de bästa overallerna i testet förra året. Samma vattenpelare som pop. Men som sagt jag har inte testat själv på mina.
  • Sarah84
    Anonym skrev 2012-09-09 22:43:46 följande:
    Jag köper alltid nytt till mina barn och vinerkläder blir det oftast Polarn och stadium båda får en overall och en uppsättning jacka/byxa man vill ju inte ha samma kläder som har varit ute på dagis när man hämtar och ska handla eller så på vägen hem. Brukar väl lägga ca 2500 per barn i ytterkläder å ca 1000 i skor till båda sen tillkommer jubindetställ å tröjor. Sällan de ärver av varann då det är några år mellan dem, synd om den minsta i så fall som skulle få gå i inaktuella kollektioner.. Förstår inte hur man kan snåla in på sina barn. Jag skulle skämmas om mina barn hade coopkläder
    Så länge kläderna håller "måttet" spelar det väl ingen roll var de är köpta?
Svar på tråden Vinterkläder till barnen, en stor utgift