Inlägg från: ummabdilleh |Visa alla inlägg
  • ummabdilleh

1-åring ammas konstant hela nätterna - trött!!!

M i l l a n skrev 2012-09-09 16:03:06 följande:
    Låter lite som att du fungerar som en levande napp. Tror inte din som snuttar på tutten hela tiden för att han är hungrig, utan för att det är mysigt och att han har ett sugbehov. Kanske det skulle fungera om han fick suga på en napp på natten?

jag ar i sammma situation som t.s nasta i alla fall..jag har forsokt byta ut brostet mot napp..han vagrar ta det...idag ar min forsta dag jag ska sluta amma helt, jag nattamar och ammar innan han ska sova..jag hoppas att det innte gar jattemanga dagar innan han sover utan skrik..
  • ummabdilleh
    Pellefanten skrev 2012-09-09 22:25:44 följande:
    Tutubi: Det är en vana. Och något ni som föräldrar enkelt löser genom att planera i h Öka mat intaget under dagen då intaget av mat normalt ska vara för barn över 1 år så ska du se att även hon slutar äta på natten ;)

Visst min dotter vaknar också ibland på natten och vill äta men gissa vad? Det är när vi inte hunnit med i hennes utvecklingstakt och det löser sig toklätt med ett extra mellanmål på dagen :)

Lite ansträngning får man lägga sig till med ;)

jag haller inte med dig..min son ater hur mkt som helst under dagarna, innan laggdags ater han smorgas, frukt, 1 flaska valling, men han vaknar anda under natterna och ska ha brostet, inte for han ar hungrig, utan som napp..det ar inte alla barn som ar hungriga pa natten..har forsokt byta brostet mot flaska pa natten men han vagrar,
  • ummabdilleh

igar var forsta dagen jag skulle lara min son att sova utan brostet..bade pa eftermiddagen och natten...jag fick en chock nar jag trodde de skulle bara svart att fa han att somna utan men det var det inte..visst han klagade lite, men sen somnade han..utan gratande eller skrik..

• ummabdilleh
    Marren38 skrev 2012-09-10 13:44:54 följande:

Tycker att du ska läsa på lite om femminutersmetoden och hur den skapar otrygghet hos barnet och störningar i anknytning. Den kan sannerligen inte rekommenderas! Välj istället tassmetoden där barnet aldrig överges och får gråta sig ensam till sömns.

jag gillar inte heller 5 minuters metoden. de gjorde en jamforelse pa om man skulle anvanda den metoden pa alderdomshem , mest for visa att det ar en sjuk metod..skulle man lata en gammal manniska grata och sa som 5 minuter sager...nej, men anda ar den bra for barn....tror inte det!!
Svar på tråden 1-åring ammas konstant hela nätterna - trött!!!