Lite uppdatering: shit alltså, jag har inte nerver för det här... Bebis somnade natten kl 20, läggningen var inga problem. Uppvak 20.30, jag la mig bredvid och ammade lite, somnade snabbt om och jag smög därifrån. Han sov ända till 00.30 innan nästa uppvak. Då hade jag hunnit peppa mig själv till att inte amma, så istället för att lägga mig bredvid honom så stoppade jag ner honom i sjalen och började gå runt och skumpa lite. DÅ blev han skogstokig. Brölade så han blev hes, sparkades, bände kroppen bakåt, tryckte sig ifrån mig med all sin kraft. Jag kände paniken komma... Tog ur honom ur sjalen, gick runt med honom på axeln och vyssjade, funkade inte. Vaggade i famnen, funkade inte. La mig ner på sängen och försökte hålla om, funkade inte. Bröl, bröl, bröl. En minipaus för att dricka ett par klunkar vatten, sedan började han igen. Alltså, han blir helt okontanktbar när han skriker på natten. Han slåss, sparkar, slingrar sig. I panik försökte jag hålla honom hårt mot mig för att lugna honom, men då vrålade han ännu värre när han blev fasthållen och det kändes som att jag kränkte honom (här började mina nerver svika mig). Efter 30 min skrik orkade han inte mer och somnade hängandes på min axel. Jag satte mig med honom och vaggade en bra stund för att vara säker på att han sov djupt. Försökte försiktigt lägga ner - och han vaknade... Då gav jag upp, var helt genomsvettig och gråtfärdig så jag gav honom bröstet. Han tog det och slappnade av direkt. Men sen kom jag inte loss utan att han började gråta igen. Så då bestämde jag mig för att ta bort bröstet och så buffade jag honom hårt i rumpan tills han äntligen somnade. 1 timme tog det, nu har han sovit i 20 min, väldigt oroligt, rör sig och gnyr hela tiden. Gör jag rätt? Kommer det funka? Det här är så sjukt jobbigt