Hur många fruktsorter till fruktstunden?
Liten diskussion här hemma
Hur många olika fruktsorter skickar ni oftast med till fruktstunden i skolan?
Om nu skolan har en sådan.
Följdfråga: Vilken/vilka frukter skickar ni oftast med barnen?
Liten diskussion här hemma
Hur många olika fruktsorter skickar ni oftast med till fruktstunden i skolan?
Om nu skolan har en sådan.
Följdfråga: Vilken/vilka frukter skickar ni oftast med barnen?
Vi skickar med 2 fruktsorter, men istället halva frukten.
T.ex. idag fick han 1 kiwi och ½ banan. Andra dagar kan det vara ½ banan och ½ äpple. Oftast vill han ha vindruvor så då får han ½ frukt till det.
(Andra halvan äter jag upp )
Skolan står får vår frukt
1 eller 2, beror på hur stor frukten är.
Om vi snackar banan, äpple, päron t ex så blir det en, om det är plommon, vindruvor eller nåt annat lite mindre så tar vi två.
Skickar med typ ett äpple och en morot eller en kiwi och några druvor.Oftast två olika frukter eller en frukt och grönsak
En frukt ska de ha. Vi brukar ta äpple, banan, mandarin, vindruvor, päron eller kivi.
En frukt. Dvs en banan, äpple, persika osv Fler om det är typ jordgubbar eller druvor . Mindre om det är melon (oftast en halv eller 1/4 melon i bitar).
Förresten, hur håller ni en halva frukter fräscha? De blir ju lätt bruna...
Tror att jag missuppfattade.. Olika fruktsorter vid ett och samma tillfälle? Då blir det 1. Jag trodde först frågan var "vilka frukter varvar ni mellan", totalt sett alltså. Och då är det 3: vindruvor, äpple och banan är det som går hem här. Ibland päron.
Oftast bara en, idag skickade jag dock med båda barnen en morot till sina frukter eftersom vi drog upp en massa morötter ur landet igår och badar i morötter.
Är det små frukter typ kiwi eller clementin så kan de få ta två. Men det är rätt sällan.
Här hemma har ist dottern försökt få ta med riskakor med pizzasmak vilket en del elever i hennes klass fått ha med. Jag vägrar och dottern surar men morötter, kålrötter och lite sånt har hon iaf fått ta med och det är hon glad för :)