Gymnastik för 3-5-åringar?
Dottern gick hos Minigymnasterna en termin. Lite redskap men mer som en hinderbana skulle jag säga. Såg inga direkta faror med det. Ledaren hade flera år på nacken och ledde grupper även för äldre barn.
Dottern gick hos Minigymnasterna en termin. Lite redskap men mer som en hinderbana skulle jag säga. Såg inga direkta faror med det. Ledaren hade flera år på nacken och ledde grupper även för äldre barn.
Allt detta du skriver ts gjorde Siri och hennes grupp när de var 3-4 åringar. Ser inte farorna i det? Att barnen trängs får väl läraren reda ut och hålla koll på.
Hos oss var kravet att föräldrarna skulle lämna barnen ensamma med en lärare. Dock var det nåt barn utöver mitt som vägrade så det slumpade sig så att vi var två extra på varje pass i just denna grupp. Annars körde hon hela grupper själv från 3 år. Säkert 15 barn i varje grupp.
För mig var det tyvärr så att jag fick hänga med hela terminen ut. Det blev ingen fortsättning på gympan pga det. Hon var helt enkelt för liten för att vilja vara ensam där. I våras (då fem år fyllda) gick hon på dans och där gick det bra att lämna och vi är nu inne på termin två vilket gläder mig.