• 1979sandy

Fler som inte sover??

Är det fler som jag som inte får sova mer än 1timmes intervaller?!
    Har en tre veckors hemma, är snittad samt haft mjölkstockning. Mycket hormoner i omlopp och svårt att sova. Han har börjat böka och gnälla på nätterna så jag sover nästan bara i 1, 1,5-2 timmars intervaller.
    Några som har erfarnheter om hur länge man orkar detta? Jag vet detta med att sova när han sover, men ibland kan man ju inte det heller.... Nu sover han och jag behövde verkligen 1 timmes egentid med duch mm...

Jag helammar, dock med amningsnapp, som gör det hela lite besvärligt på natten också för den ska av och på och jag måste tända lampa osv...
    Klarar sig kroppen ett tag till på denna sömnbrist??

Ikväll tror jag sambon ska få ge honom ersättning så jag kan få sova ett par timmar. Vill helst inte ge honom flaska med ännu en gumminapp på, men vad gör man?...

zzz..zzzz        

• Svar på tråden Fler som inte sover??
  • VåfflaMedGlass

Just det, det hade jag totalt glömt bort! Gjorde detta vid kl 21, så efter det så var det fritt fram att sova. Det går snabbare med flaskan helt enkelt. Men, se till att du har en dinapp med de lägsta flödet och om möjligt passa för rap så att det går lite långsammare. Fick ej ont i magen av det här. Vi använder DrBrown flaskor. Min son vägrar dock rap-paus, han blir jättearg om han inte får äta färdigt först. Sedan, tre veckor, det är ju sååå tidigt med allt, det blir bättre. Jag tänkte faktiskt på just det häromdagen, att de första tre veckorna är man som tröttast. Dels fysiskt men också mentalt! Men, att tidigt försöka visa vad som är natt och vad som är dag är som sagt ett hett tips, annars kan uppochnerpåvända världen fortsätta bra tag om man har otur.

• VåfflaMedGlass

Alltså, pumpade vid kl 21. Myssnutt nej, utan han tog napp. Mina vårtor gjorde så ont att det inte var tal om snutt, jag grät av smärta. När de väl hade läkt så var det så lätt med nappen :)

• 1979sandy

Lillen ska oxå fp napp så fort det är ordning på ammande., nu när han kommit på att det var mysigt vill han ha hela tusen.. Ajaj!!

• marla333

Ett tips, medela har en napp till sina nappflaskor som ska vara väldigt lik amningen. Att det bara kommer när bebisen suger och kan ta pauser. Calma heter den. Tar längre tid och rinner inte som vanlig nappflaska.

• 1979sandy

Nåt trick förresten att få bebisen att somna igen Efter matning på natten. Vid 2 brukar det inte vara problem men vid 5-6, så pling så är ögonen öppna och såå vaken. Sover era bebbar direkt efter så ni kan lägga ned dem igen?!

• happy in hell

Tyvärr har iaf jag inget bra tips. Våra ungar har också vaknat ungefär då. Och efterhand har vi kommit att acceptera att det är dag vid 05.30 för det mesta...Det gäller bara att lägga barn och sig själv i tid på kvällen

• 1979sandy

Hur har era nyfödda bebisars bajs sett ut? Han har otroligt rinnande bajs, gult men lite bubblande och rinnigt. Erfarenheter?

Svar på tråden Fler som inte sover??