Aur0ra skrev 2013-03-02 15:08:58 följande:
Lite så jag känner oxå! Eller att dom avfärdar de och påstår att man är inbillningssjuk eller liknande (största skräcken!)
Psyk här i Östersund är inte helt hundra, känns lite som dom använder folk som försökskaniner ibland =S
Vem vet, kanske blir man en av dom "kaninerna" och lyckas bli hjälpt^^
Annars får man väl söka sig "utomläns", kan man göra det hur som helst?
Det känns riktigt surt att läkarna i Sverige tydligen inte har mycket kunskap alls om detta tillstånd... Ibland tänker jag att nej jag vägrar ta några tabletter och riskera att bli beroende utav dom, men när jag har mina sämre stunder (i samband med ångesten och panikångesten) så vill jag ta alla tabletter som finns för att bli bättre, jag kan verkligen KÄNNA att min hjärna är i obalans och att ''substanserna'' i hjärnan inte är på normala nivåer eller hur man ska förklara det :P
I samband med panikångesten så sätter jag mig oftast och gungar fram och tillbaka/river naglarna mot väggen som dom psykiskt störda gör i filmer, usch jag skäms så över att säga det men dom sakerna får mig verkligen att känna mig tryggare och lugnare :(
Har läst mycket och dom flesta säger att derealisation bottnar i ångest, så det är den man ska ta tag i och försöka bli av med... Nu vet jag inte om det är så för ALLA men jag är nästan helt säker på att min derealisation är skapad utav min ångest.