• OnlyZ

Sov på natten för F*N!!!

Åh ja blir så trött.. Min son på 9 månader vaknar på natten och är vaken mellan 2-3 timmar.. Han sover i min för han e så extremt bökig och behöver hålla en hand hela natten. När han vaknar gör jag ingenting.. "Sover" vidare. Men inte han, han snurrar runt, sätter sig upp, snackar strunt, blir lite upprörd, leker osv.. JAG ÄR SÅ J*VLA TRÖTT! Han har ALLTID sovit dåligt men iallafall inte alltid vaknat upp på detta sätt, det har hänt enstaka gång tidigare, men nu har det hållt i sig i två veckor.. Läkarna säger att han säkert är mjölkallergiker, Yeah right va fan har det me saken att göra? Hjälp mig =(

• Svar på tråden Sov på natten för F*N!!!
  • lillisen2

Hej,

Har barnet en pappa som kan hjälpa dig eller någon avlastning så du kan få sova på dagarna?

Hur sover barnet på dagtid? Kanske ska minska ner på den?
    Min bebis är 10,5 mån och har också haft perioder där hon varit vaken mitt i natten, senast förra veckan och jag är helt knäckt dagen efter

Jag har alltid försökt att ha det så tråkigt som möjligt på natten, tyst, mörkt och pratat tyst. Inga leksaker eller nånting..

Det går över, klen tröst jag vet..

• OnlyZ

Jo det finns en pappa men han jobbar hela tiden.. Eget företag

På dagen brukar han sova två eller tre ggr.. Men sällan mer än tre timmar. Han blir så grinig om han inte får sova när han vill! Tidigare så körde jag med stenhårda sovrutiner men då va han såååå gnällig hela tiden..

Jo det händer ingenting alls på natten.. Lampan e släkt och jag snackar inte alls...   

• iffis

Inte det roligaste svaret men det kan ta tid, våran första dotter när hon var 9 månader vaknade många gånger på nätterna och sov väldigt lätt och oroligt. Vi provade mer mat innan läggning, mindre mat innan läggning, annan skonsammare mat schemalagda sovrutiner m.m inget hjälpte. När hon fyllde 3 så sa hon första gången att hon var trött, sov sin 3:e hela natt i livet, sen har det gått lite fram och tillbaka och nu är hon snart fyra och vaknar 2 nätter i veckan och är då sådär klar vaken pratar och vill gärna att vi är där och lyssnar. 

• iffis

Det värsta är nog för min del att nu är kroppen så inställd på att bli väckt så jag vaknar av att jag tror hon ropar, sen blir sömnen så pass lätt att man känner sig konstant trött.

• missen73

2-3 Tim är ju inte så mycket i den åldern ! Lägg dig tidigare på kvällen , vila på dan när han sover så tar du ju igen dom 2-3 Tim

• Ramborg

När dottern sover inne hos oss verkar det som vi stör varann. Hon vaknar till när vi rör oss och sen börjar hon prata och så vaknar ju vi. Nu sover hon i eget rum och sover nästan alltid från 20-07. Det blev en enorm skillnad.

42.
  • Blake

Våra barn (3st) har varit precis sådär. Men när de fyllde 12-13mån så började de sova hela natten från 19-07  och vaknade kanske en eller två gånger per natt. Som sagt släck ner helt mörkt, INGET prat mer än "Sova Sova". Strax innan nattning så hade vi en timma med att varva ner. Då började vi släcka ner ett par lampor, inget stoj, pyjamas på, kvällsmat och sedan endast bok eller kanske lite bolibompa. 

• frwi

har ni testat mjölkfri kost? vissa barn som är allergiska mot mjölk kan få svårt att sova på nätterna har jag fått höra. om läkarna säger att de tror han e allergisk så kan det ju vara värt att prova

Svar på tråden Sov på natten för F*N!!!