• OnlyZ

Sov på natten för F*N!!!

Åh ja blir så trött.. Min son på 9 månader vaknar på natten och är vaken mellan 2-3 timmar.. Han sover i min för han e så extremt bökig och behöver hålla en hand hela natten. När han vaknar gör jag ingenting.. "Sover" vidare. Men inte han, han snurrar runt, sätter sig upp, snackar strunt, blir lite upprörd, leker osv.. JAG ÄR SÅ J*VLA TRÖTT! Han har ALLTID sovit dåligt men iallafall inte alltid vaknat upp på detta sätt, det har hänt enstaka gång tidigare, men nu har det hållt i sig i två veckor.. Läkarna säger att han säkert är mjölkallergiker, Yeah right va fan har det me saken att göra? Hjälp mig =(

• Svar på tråden Sov på natten för F*N!!!
  • skogsvitter
    OnlyZ skrev 2012-09-12 18:13:40 följande:
    Men ska man väcka dom under dagtid alltså? Han e redan över lag en grinig bebis.. Ska man dessutom väcka honom kommer det bli ett helvette!
    Men hur mycket sover han då? Sover han för lite på dagen kan det ju också bli så.

Dock ligger det ju en poäng i mjölkallergi, det är inte alls ovanligt att det ger symptom som orolig sömn och gnällighet. Varför provar du inte att utesluta mjölk om tom läkaren sagt att detta är troligt?
  • OnlyZ

Han sover ungefär tre timmar på dagen.. 2 elr 3 ggr

Nä men för att det känns som att det inte är anledningen? Han är bara bortskämd och vill vara underhållen/gosad med hela tiden.. Om det va allergi borde han inte va gnällig på öf oxå? Eller i vagnen när vi promenerar? Elr är det bara när han har tråkigt som han ska ha ont? Lite så känns det..

• Ramborg

Det kanske är när han har tråkigt som han har tid att känna efter?

SÅ mycket kostar det inte att testa ge honom mjölkfritt en månad. Ge det en chans.

42.
  • mammasgullar

Min dotter vaknade runt 8-10ggr vid 8 månader, eller fram till 8 månader, hon vaknade och ammade och jag höll på att bli tokig.

på 3 dagar fick vi henne att somna själv, med hjälp av spec. Bvc. Numera sover hon 7-8 på kvällen och vaknar ca 8- halv 9. (10 mån nu)

Pappan fick helst enkelt lägga henne, samt sitta brevid tills hon somnade, hon blev förbannad och jag grät för det var jobbigt, jag var van vid att alltid ta henne mer eller mindre direkt. Det handlade om att bryta vanan. Det var plågsamt för mig, men å andra sidan vågade jag inte låta henne sova i vår säng längre då jag var livrädd att hon skulle ramla ner. Så för oss var det pest eller kolera.

• missen73

Om en läkare säger troligen mjölkallergi så tar man bort mjölk på barnet oavsett vad det kostar ! Han kan vara orolig i magen på grund av mjölk , gasig men ej kan fisa , man behöver inte kräkas o ha ont hela tiden av det !

• skogsvitter
    OnlyZ skrev 2012-09-12 18:32:49 följande:

Nä men för att det känns som att det inte är anledningen? Han är bara bortskämd och vill vara underhållen/gosad med hela tiden.. Om det va allergi borde han inte va gnällig på öf oxå? Eller i vagnen när vi promenerar? Elr är det bara när han har tråkigt som han ska ha ont? Lite så känns det..
    Men snälla du, en bebis kan för bövelen inte bli bortskämd!!! Jag börjar tro att problemet sitter hos dig, inte hos bebisen. En läkare har satt en diagnos på din bebis men du vägrar ta till dig det?! Alltså ursäkta, men du snurrar i nattmössan och det kanske är på tiden att du börjar se ditt barns faktiska behov istället för att tro att att han är bortskämd!!! Man blir ju fan mörkrädd...
  • skogsvitter
    missen73 skrev 2012-09-12 18:45:54 följande:
    Om en läkare säger troligen mjölkallergi så tar man bort mjölk på barnet oavsett vad det kostar !
    Ja det känns som extremt jävla självklart faktiskt...
  • Natulcien
    OnlyZ skrev 2012-09-12 18:32:49 följande:

Bortskämd niomånaders!? Jo, tjena! Förvånad
  • OnlyZ

Det har inget med vad det kostar att göra? Det är bara det att jag har svårt och tro att det är det därför tänker jag att jag kan lika gärna vänta en vecka för att få provsvaren så behöver vi inte testa?.. Jag tycker att det känns lite som att han e bortskämd för jag kan inte sätta ner han och gå iväg utan att han skriker.. Så fort jag släpper han så blir han tokig.. Men så kanske alla barn är?

• missen73

Han är i separationsfasen så ja i stort sätt alla barn är så då

Svar på tråden Sov på natten för F*N!!!