Inlägg från: Anonym (samma för mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma för mig)

Ingen övertidsersättning?

Anonym (Bea) skrev 2012-09-12 20:44:22 följande:
    Jag menar vi får inte bara gå vid bokslutet utan det måste bli klart. Ändå tycker chefen på jobbet jag har uppdrag för att 1 Tim övertid är en timme ledighet. För min del är det ok att lägga det i flexbanken men den borde väl vara mer värd i tid då det eg är övertid. ?
    För mig är det helt naturligt att om jag jobbar en timma extra en dag så går jag en timma tidigare en annan dag. Jag förväntar mig inte att få mer än det, men anser det också vara en förmån att kunna jobba flexibelt.
  • Anonym (samma för mig)
    Anonym (Bea) skrev 2012-09-12 20:54:41 följande:
    Samma för mig: jobbar du också inom bemanning? Självklart är Flex en förmån. Men om man " måste" jobba över 5 dgr på en vecka och inte kan sluta normal tid då är det inte Flex utan beordrad övertid anser jag. Så förklarade också en chef på ett företag jag jobbat på tidigare ansåg. När det var i samband med bokslut fick vi sätta övertid men inte annars.
    Nej, jag jobbar inte inom bemanning. Jag gjorde det ett år och då fick jag faktiskt övertidsersättning när jag tänker efter. Du har nog faktiskt rätt i att man bör få extra tid eller extra betalt som konsult om det är beordrad övertid. För mig som anställd så har jag ansvar för att mitt jobb blir gjort oavsett hur lång tid det tar att göra det, men så har jag också bra lön för det ansvaret. Om man inte har det som konsult och inte kan reglera sin egen arbetstid så bör man få ersättning för det.
Svar på tråden Ingen övertidsersättning?